Становлення рекламної графіки в Україні: етномистецький вектор

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.273814

Ключові слова:

етномистецькі традиції, рекламна графіка, національна форма, колір, етномотиви, візуальна мова реклами, псевдонаціоналізація

Анотація

Дослідження культурно-естетичної компоненти реклами має на меті визначення вагомого впливу етномистецьких традицій України на стилістику рекламної графіки. Автори розглядають проблеми національної форми та причини псевдонаціоналізації у дизайні та рекламі.В результаті кольоро-графічного і семантичного аналізу численних творів мистецтва виявлено, що візуальні складові рекламної графіки глибоко вкорінені в українському народному мистецтві. Разом з тим, виявлено, що відрив сучасного урбанізованого життя від здобутого протягом століть досвіду народного образотворення призводить до втрати етномистецьких традицій.У висновку статті автор доводить, що реклама зазнає позитивних і негативних впливів соціокультурних трансформацій, через що використання візуальних засобів у рекламі повинно обумовлюватися орієнтацією на цільову аудиторію, з урахуванням визначених естетичних ідеалів, національного забарвлення та етномистецьких традицій

Біографії авторів

Валерій Бітаєв

доктор філософських наук, професор, академік НАМ України

Світлана Прищенко, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв

доктор мистецтвознавства, професор кафедри графічного дизайну Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, член Спілки дизайнерів України

Посилання

Arzhanov N. Istoriya otechestvennoy reklami [Tekst] / N. Arzhanov // Arzhanov N. P., Pirogova T. A. Istoriya otechestvennoy reklami. Galereya reklamnoy klassiki. — Pod red. E. Ro- mata. — X.: Studtsentr, 2004. — 304 s., ill.

Biryul`ov Yu. My`stecztvo l`vivs`koyi secesiyi [Al`bom] / Yu. Biryul`ov. —L`viv : Centr Yev¬ropy`, 2005,—184 s„ il.

Bitayev V. Estety`chna pry`roda ukrayins`kogo mentalitetu: sociokul`turny`j aspekt [Tekst] / V. Bitayev I/ Visny`k DAKKKIM. —1999. — # 3.

KostinaA. Massovaya kultura kak fenomen postindustrialnogo obschestva : monogra- fiya [Tekst] / A. Kostina. — Izd. 5-e. — M.: Izd-vo LKI, 2011. — 352 s.

Pry`shhenko S. Vizual`na mova kol`oru u my`stecztvi ta reklami: istory`ko-kul`turologich- ny`j analiz [Tekst] / S. Pry`shhenko // Dialog mov — dialog kul`tur : Ukrayina i svit : materialy` III Mizhnar. nauk.-prakt. Internet-konf. — 2012. —Myunxens`ky`j un-t Lyudviga-Maksy`miliana. — Myunxen ; Berlin : Verlag Otto Sagner, 2013.

Sokolyuk L. Grafika bojchukistiv [Tekst] / L. Sokolyuk. —X.; N`yu-Jork : Vy`d-vo M. P. Kocz`, 2002, — 224 s.

Ukrayins`ka ency`klopediya etnomy`stecztvoznavstva ta etnokul`turologiyi [Tekst] : u 5 t. / V. Bitayev, Yu. Bogucz`ky`j, V. Chernecz`. — K.: NAM Ukrayiny`, 2014.

Ukrayins`ky`j avangard 1910-1930 rokiv : [Al`bom] / avt.-uporyad. D. Gorbachov. — K. : My`stecztvo, 1996.—400 s.

Fvdoruk O. Ukrayins`ky`j avangard [Tekst] / O. Fedoruk // Nary`sy` z istoriyi obrazotvorchogo my`stecztva Ukrayiny` XX st. / IPSM AMU : v 2 kn. — K.: Intertexnologiya, 2006. — Kn. 1.

Xmvl`ovs`ky`j O. Vstup u dy`zajn [Tekst] / O. Xmel`ovs`ky`j. — Lucz`k : [b.v.], 2002. — 207 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Як цитувати

Бітаєв, В., & Прищенко, С. (2022). Становлення рекламної графіки в Україні: етномистецький вектор. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (18), 335–341. https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.273814

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ МИСТЕЦЬКИХ ПРАКТИК ТА ХУДОЖНІХ НАПРЯМІВ