Камерно-вокальні твори Богдани Фільц пізнього етапу: художній задум і виконавське втілення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269745

Ключові слова:

солоспів, романс, Богдана Фільц, камерно-вокальна творчість, пізній етап творчості, виконавський аспект

Анотація

У статті розглянуто особливості художньо-образного мислення Богдани Фільц (1932– 2021) у полі камерно-вокальної творчості пізнього етапу. Поряд з цим виокремлено виконавські особливості обраних для аналітики солоспівів на поетичні тексти Лесі Українки, І. Франка, Л. Костенко і Г. Канич. Для її солоспівів характерно уважне і дбайливе ставлення до вимог виконавської практики, майстерне використання усіх можливостей голосу, його темброво-виражальної палітри. Поряд з цим, композиторка майстерно вибудовує партію фортепіанного супроводу, що завжди відіграє важливу образно-семантичну роль. У проаналізованих творах пізнього етапу простежується безпосередній зв’язок із камерно-вокальними композиціями більш ранніх етапів творчості мисткині через ідейно-естетичну спрямованість задуму, особливості інтонаційного мислення композиторки, її індивідуальну гармонічну мову й неповторний стиль вокального письма з характерними жанровими уподобаннями.

Біографія автора

ЧЖАН ЦЗИЦЗІН, Національна музична академія України імені П. І. Чайковського

Аспірантка кафедри історії української музики та музичної фольклористики

Посилання

Antoniuk V. Vocal pedagogy (solo singing) [text]: [textbook]. 2nd ed. Kyiv: LAT & K, 2012. 191 p.

Antoniuk V. Ukrainian vocal school: ethnocultural aspect: monograph: 2nd ed. Kyiv: Ukrainian idea, 2001. 144 p.

Bielikova V. creative activity of outstanding musicians of Ukraine in the second half of the XX century. Kyiv, 1995. 147 p.

Bielikova V. Her music-our life, our wealth: monograph/; Ministry of education and science, youth and sports of Ukraine. Kryvyi Rih: Publishing house, 2013. 52 p.

Bielikova V. Folkloristic line in the work of B. M. Filts // musicology of Dnipropetrovsk region. Issue 1. Dnepropetrovsk, 2002. pp. 50-54.

Zahaikevych M. Bohdana Filts. Creative portrait. Kyiv: Institute of art history, folklore studies, and Ethnology named after M. Rylsky of the National Academy of Sciences of Ukraine, 1992. 109 p.

Zahaikevych M. Symbiosis of poetry and music in the works of Bohdana Filts. Musical Ukrainistics: a modern dimension: a collection of scientific articles in honor of the Honored Artist of Ukraine, composer, candidate of art history Bohdana Filts; editor-compiler candidate of art history V. Kuzyk. Kyiv: Institute of art history, folklore studies, and Ethnology named after M. Rylsky of the National Academy of Sciences of Ukraine. Issue 5. Pp. 17-23.

Kuzyk V. Bohdana Filts // Art history studios. 2007. No. 4. pp. 105-110

Kuzyk V. Composer Bohdana Filts. Booklet dedicated to the 80th anniversary of the artist. Kyiv, 2013, 16 p.

Filts B. Figurative and thematic structures in the chamber-vocal genre / / musical culture of the Ukrainian SSR: Collection of articles. Moscow: Music, 1979, 462 p.

Filts B. Ukrainian Soviet romance. Kyiv: Naukova Dumka publ., 1970, 124 p.

Filz B. Harmony of singing. Kyiv: Naukova Dumka publ., 1979, 191 p

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Як цитувати

ЦЗИЦЗІН, Ч. (2022). Камерно-вокальні твори Богдани Фільц пізнього етапу: художній задум і виконавське втілення. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (18), 285–293. https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269745

Номер

Розділ

МУЗИЧНА КУЛЬТУРА: СУЧАСНИЙ ВИМІР