Еротизм постмодерного лібертінажу на прикладі творчості сучасних американських художниць Еліс Ніл, Ханни Вілке, Джуді Чикаго

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269713

Ключові слова:

еротичний жанр, творчість Е. Ніл, творчість Х. Вільке, творчість Дж. Чикаго, тіло, постмодерн, фемінізм

Анотація

Предметом статті є еротичний жанр в творчості американських художниць Еліс Ніл, Ханни Вілке, Джуді Чикаго. Здійснюється аналіз їхньої візуальної образності в аспекті феміністичного дискурсу. Узагальнюється принцип постмодерністського візуального лібертінажу як методологічного прийому для формулювання «жіночого» погляду на тілесність в їхніх творах. Розглядається вплив їхньої художньої образності на формування засад трьох хвиль американського феміністичного руху: відповідно, Е. Ніл впливає на принципи візуалізації жіночого тіла першої хвилі, Ханна Вільке — другої, Джуді Чикаго — третьої. Розкриваються характерні для їхньої творчості принципи самопрезентації тіла через акціонізм та самовираження через оголеність. Доводиться, що даними методами роботи з тілесністю художниці порушували конвенцію суспільної норми та пуританської моралі щодо оголеного тіла, формуючи естетику візуального втілення жіночого тіла. Також заявлена проблема порівняння еротичного жанру в сучасному американському мистецтві з відповідними творами українських художників, які реалізують український візуальний лібертінаж.

Біографія автора

Майкл Д. МЕРФІ, Національна академія образотворчого мистецтва та архітектури

Здобувач наукового ступеня DPh

Посилання

Alford L. Forms of Poetic Attention. New York: Columbia University Press, 2020. Р. 53–75.

Allara Pamela. “Mater” of Fact: Alice Neel’s Pregnant Nudes // American Art. Spring 1994. Vol. 8, No. 2. Р. 6–31.

Hekma G. Sex and the city: Room for sexual citizenship // Urban Europe / Mamadouh V., Van Wageningen A. (Eds.). Amsterdam: Amsterdam University Press, 2016. Р. 37–44.

Kuby L. The Hoodwinking of the Women’s Movement: Judy Chicago’s “Dinner Party” // Frontiers: A Journal of Women Studies. 1981. Vol. 6 (3). Р. 127–129.

Molesworth H. House Work and Art Work // October, 2000. Vol. 92. Р. 71–97. DOI:10.2307/779234

Raaberg G. Beyond Fragmentation: Collage as Feminist Strategy in the Arts // Mosaic: An Interdisciplinary Critical Journal. 1998. № 31(3). Р. 153–171.

Snyder C. Reading the Language of “The Dinner Party” // Woman’s Art Journal. 1980. No. 1 (2). Р. 30–34. DOI:10.2307/1358081

Toepfer K. One Hundred Years of Nakedness in German Performance // TDR. 2003. Vol. 47, No. 4. Р. 144–188.

Toepfer K. Nudity and Textuality in Postmodern Performance // Performing Arts Journal. 1996. Vol. 18. No. 3. P. 76–91.

Nohlin Linda. Pochemu ne byilo velikih hudozhnits? // Gendernaya teoriya i iskusstvo. Antologiya: 1970–2000 / Pod red. L. M. Bredihinoy, K. Dipuell. M.: Rossiyskaya politicheskaya entsiklopediya (ROSSPEN), 2005. S. 15–46. URL: http://www.korydor.in.ua/ua/woman-in-culture/pochemu-ne-by-lovelikih hudozhnits-chast-vtoraya.html (last accessed: 20.10.2022).

Fuko M. Eto ne trubka. SPb: Hudozhestvennyiy zhurnal, 1999. 152 s.

Enaff M. Markiz de Sad: Izobretenie tela libertena. SPb.: ITs «Gumanitarnaya Akademiya», 2005. 434 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-29

Як цитувати

МЕРФІ, М. Д. (2022). Еротизм постмодерного лібертінажу на прикладі творчості сучасних американських художниць Еліс Ніл, Ханни Вілке, Джуді Чикаго. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (18), 97–106. https://doi.org/10.31500/2309-8813.18.2022.269713

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА