Невловний сенс нонконформізму. Зауваги щодо контексту функціонування поняття в Україні
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185952Ключові слова:
нонконформізм, неофіційне мистецтво, андеграунд, шістдесятництво, діяльність Ігоря ЦишкевичаАнотація
Роздуми над природою поняття «нонконформізм», що, як це не дивно, досі не є сталим в українському мистецтвознавстві, мають лабіринтоподібний характер, що зумовлено, з одного боку, наявністю у часі художніх творів, яких начебто в цьому часі бути не повинно через його інші ідеологічні настанови, з іншого боку — наявністю в художника внутрішньої потреби мистецького висловлювання, що не може не бути «конфліктним» по відношенню до часу, в якому він існує, якщо є справжнім новатором, і природним по відношенню до самого себе, оскільки художник відчуває себе новатором. Українська практика закордонної репрезентації нонконформності творів наших художників 1970–1980-х років з елементами етноідентифікації дозволяє зробити припущення, що саме з цього часу відбувається і становлення поняття «нонконформізм», і його змістове й сутнісне наповнення, що досі перебуває у русі до сталої поняттєвої форми.
Посилання
Belyutin E. Teoriya vseobschey kontaktnosti. Moskva: Novaya realnost, 2013. 131 s. S. 8.
Interv›yu L. Smy`rnoyi z I. Cy`shkevy`chem, 08.06.2001.
Interv›yu L. Smy`rnoyi z A. Solomuxoyu, 16.01.2011.
Ovsiyenko V. Svitlo lyudej: memuary` ta publicy`sty`ka. U 2 kn. Kn. 2. Xarkiv: Xarkiv. pravozaxy`sna grupa; Ky`yiv: Smolosky`p, 2005. 352 s.
Richards S. Ukrainian Artists: Katalog «Contemporary Nonconformist Art from the Ukraine».
Samvy`dav, 1980. S. 1. Arxiv xudozhny`ka A. Solomuxy`: Ukrayins`ky`j my`stecz`ky`j nonkonformizm za kordonom (1978–1983, Pary`zh, Franciya).
Smy`rna L. V. Stolittya nonkonformizmu v ukrayins`komu vizual`nomu my`stecztvi. Ky`yiv: Feniks, 2017. 480 s.
-litnij nonkonformizm: Rozmova prezy`denta Asociaciyi art-galerej Ukrayiny` Viktora Xamatova, my`stecztvoznavcya Lesi Smy`rnoyi ta kul`turologa Andriya Puchkova [Elektronny`j resurs] / Be-inart.com. 2019.URL: http://be-inart.com/post/view/2647.
Feigelson K. Deux Rendez-Vous Ukrainiens. Liberation. Mardi 23. Novembre. 1982. Arxiv xudozhny`ka A. Solomuxy`: Ukrayins`ky`j my`stecz`ky`j nonkonformizm za kordonom (1978–1983, Pary`zh, Franciya).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сучасне мистецтво
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.