Проект «Мета-Фізичний Часо-Простір» в алгоритмі Венеційської бієнале
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185939Ключові слова:
Українське мистецтво, Венеційська бієнале, алгоритмічне суспільство, мистецтво новітніх технологій, культурологічний дискурсАнотація
Розглянуто український проект «Мета-Фізичний Часо-Простір» для залучення його до національного культурологічного дискурсу та здійснено аналіз тем, розроблених в ньому, з урахуванням проекції цієї проблематики на український та світовий контексти. Зіставлено контексти, з якими проект працює в Тайвані, в Україні та в алгоритмі Венеційської бієнале. Проаналізовано проект українського мистецтва, створений як продовження довготермінового проекту «Колайдер» в мистецькій резиденції Культурного Парку Шаулонг в Тайвані. Виявлено мультивекторність проекту та різні типи зв’язку зі східною філософською думкою, що проявляє продуктивні мистецькі стратегії і сприяє розвитку сучасного мистецтва. Простежено хронологію виникнення, поступового розвитку, презентації елементів та експонування проекту в рамках ARTBAT FEST 8 (Almaty Art Center, Алмати, Казахстан, 2017), проекту Terra Firma на ГОГОЛЬFEST’17, у повноформатному вигляді — в Галереї А13 Культурного Парку Шаулонг в м. Тайнані (2018), фотографічної частини — в Галереї А4 в рамках TiFF-2019 (Культурний Парк Шаулонг, м. Тайнань, 2018), як об’єкту чистої форми — на виставці «Анатомія Симулякра» в ІПСМ НАМУ, з відеомаппінгом в рамках Carbon Media Art Festival — 2019 у Києві, на Міжнародному фестивалі «Карпатський простір — 2019» у Музеї мистецтв Прикарпаття в Івано-Франківську, на Міжнародній конференції RIXC-2019 в Латвійському національному художньому музеї в Ризі, в ландшафтних просторах Національного історико-археологічного заповідника «Ольвія» та на виставці «Символізм» в Музеї сучасного мистецтва Корсаків в Луцьку в 2019 році. В епоху, коли множинність правд відбивається в кривих дзеркалах медіа, інтелектуальні вправи і викриття — важливий навігатор для орієнтування на місцевості. Проект «Мета-Фізичний Часо-Простір» опрацьовує проблематику Венеційської бієнале щодо глобальних викликів, війни та миру, протистояння демократичного й тоталітарного світів в епоху алгоритму.
Посилання
Rugoff Ralph: May You Live in Interesting Times. URL: https://www.labiennale.org/en/art/2019/introduction-ralph-rugoff (last accessed: 09.10.2019).
Feiling Keith. The Life of Neville Chamberlain. Hamden, CT: Archon Books.1970. 475 p.
Knuth D. The Art of Computer Programming. Volume 2: Seminumerical Algorithms (3rd ed.). Boston, MA: Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc. 1997. 762 p.
Vasy`l`kiv N. M., Vasy`l`kiv L. O. Oporny`j konspekt lekcij z dy`scy`pliny` «Osnovy` algory`tmizaciyi» special`nist` «Komp›yuterni sy`stemy` ta merezhi». Ternopil`: Ekonomichna dumka, 2005. 32 s.
Fisher William F., Ponniah Thomas. Another World is Possible: Popular Alternatives to Globalization at the World Social Forum. L., 2003. 384 p.
Hansen Mark. New Philosophy for New Media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2004. 333 p.
Heyzinga Yogan. Homo ludens; V teni zavtrashnego dnya. Chelovek igrayuschiy. Moskva: Progress, 1992. 464 s.
Kroker Arthur, Weinstein Michael A. Data Trash: The Theory of the Virtual Classю. Montreal: New World Perspectives, 1994.
Savitskaya T. Kultura elektronnoy eryi. URL: https://pda.litres.ru/tatyana-savickaya/kultura-elektronnoy-ery/chitat-onlayn/ (last accessed: 09.10.2019).
Gaksli Oldos. Prekrasny`j novy`j svit // Vsesvit, 1994. # 5–6. S. 64–119; # 7; S. 96–135.
Malyavin V. V. Chzhuan-tszi. M.: Nauka, 1985. 313 s.
Curie Marie. Nobel Lecture: Radium and the New Concepts in Chemistry, December 11, 1911 // The Nobel Prize: website. URL: http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/chemistry/laureates/1911/marie-curie-lecture.html (last accessed: 09.10.2019).
Youngblood Gene. Expanded cinema. New York: E. P. Dutton & Co., 1970.
Chzhuan Czzy` // Filosofs`ky`j ency`klopedy`chny`j slovny`k. Ky`yiv: Abry`s, 2002. C. 712.
Douglas M. How Institutions Think. Syracuse, NY: Syracuse University Press, 1986. P. 154.
Voloshy`na L. Zelens`ky`j zat`mary`v vsix v ukrayins`kij polity`ci // InfoResist: internet-vy`dannya. 2019. 17 chervnya. URL: https://inforesist.org/ua/zelenspkyj-zatpmaryv-vsih-v-ukrayinspkij-polityczi (last accessed: 09.10.2019).
Z`ola L. (2019). Universal`na mova dlya komunikaciyi. Nastroyevi notatky` // Galy`chy`na: internet-resurs gazety`. 2019. 10 travnya. URL: https://galychyna.if.ua/analytic/universalna-mova-dlya-komunikatsiyi-nastroyevi-notatki/ (last accessed: 09.10.2019).
Stel`mashevs`ka O. 17 my`ttyevostej «Karpats`kogo prostoru» // Den`: эlektronna versiya gazety`. 2019. 14 travnya. URL: https://m.day.kyiv.ua/uk/article/kultura/17-mittyevostey-karpatskogo-prostoru (last accessed: 09.10.2019).
Grof S. Beyong the Brain. New York: State University of New York Press, 1985. 497 p.
Pyatigorskiy A. M. Mifologicheskie razmyishleniya. Lektsii po fenomenologii mifa. M., 1996. S. 10.
Eliot C. Japanese Buddhism. New York: Barnes & Nobles, 1982. P. 5.
Franck F. Book of Angelus Silesius. New York: Random House, 1976.
Komar-Macy`ns`ka K. Serfing kriz` temni chasy` [Interv‘yu z Oksanoyu Zabuzhko] // Nashe slovo: internet-versiya gazety`. 2019. # 24. URL: https://www.nasze-slowo.pl/serfing-kriz-temni-chasi/ (last accessed: 09.10.2019).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Оксана ЧЕПЕЛИК
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.