Інноваційна діяльність у сучасній образотворчості: новітні технології
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185933Ключові слова:
технічні інновації, contemporary art, українське мистецтво, художні інновації, digital art, science art, augmented reality (AR), віртуальна реальність (VR)Анотація
В українському мистецтві межі ХХ–ХХІ століть панівні позиції зайняло мистецтво contemporary. Крім традиційних видів мистецтва, розвиваються багато художніх спрямувань, заснованих на застосуванні різних медіа, наприклад digital art, internet art, VR-арт, інтерактивне мистецтво, вужчі види — net art, software art, game art, а також з залученням наукових досягнень — science art, bio art та ін. Всі ці напрямки функціонують в царині технічних трансформацій, де образотворення зазвичай виконує другорядну функцію. Оновлення мистецьких практик в першу чергу пов’язане з оновленням засобів виразності. Зміни в мистецькому процесі, зумовлені розвитком технологій, відбуваються у двох напрямках: пов’язані з оновленням матеріальної бази та пов’язані з цифровими технологіями. Головною характерною якістю сучасного мистецтва є його інтерактивність, тобто можливість для глядача контактувати з художником і брати участь у створенні творів. А найбільшою відмінністю цифрових мистецтв від традиційних є те, що воно існує тільки в момент його створення і вимагає безпосередньої присутності автора або глядача.
Посилання
Azuma R. A Survey of Augmented Reality //Presence: Teleoperators and Virtual Environments: Journal. August, 1997. Vol. 6. Issue 4. p. 355–385.
The AR Art Manifesto. URL: http://manifest-ar.art/ (last accessed: 19.10.2019).
Aver’yanova N. Suchasne ukrayins`ke obrazotvorche my`stecztvo: vxodzhennya v yevropejs`ky`j xudozhnij prostir // Ukrayinoznavchy`j al`manax. 2015. # 18. S. 56–58.
Adorno T. Izbrannoe: Sotsiologiya muzyiki. M.; SPb.: Universitetskaya kniga, 1998. S. 376.
Alf`orova Z. Mezhi vy`dy`mogo. Stanovlennya vizual`nogo my`stecztva. Xarkiv: XDAK, 2008. 268 s.
Andruxovy`ch Yu. Suchasne my`stecztvo Ukrayiny`. Suchasne my`stecztvo Sxidnoyi Yevropy` i Ukrayina // Kinecz` kincem (al`manax pro suchasne vizual`ne my`stecztvo i kul`turu). Ivano-Frankivs`k: Lileya-NV, 2000. S. 29–31.
Badyu A. Apostol Pavel. Obosnovanie universalizma. M.: Moskovskiy filosofskiy fond; SPb.: Universitetskaya kniga, 1999. S. 12.
Gonchar K. Pry`ncy`py` formoutvorennya i ty`pologiya tvoriv obrazotvorchogo fol`kloru // Mat. nauk.- prakt. konf. studentiv ta molody`x doslidny`kiv. KDIDPMD im. M. Bojchuka. 2014–2015. К., 2015.
Goncharenko A. Transformaciyi rozvy`tku ukrayins`koyi skul`ptury` (v konteksti kul`turnomy`stecz`ky`x procesiv 1990–2000-x rr.): avtoref. dy`s. ... kand. my`stecztvoznavstva: 26.00.01 / Pry`karpat. nacz. un-t im. V. Stefany`ka. Ivano-Frankivs`k, 2015. 16 c.
Krinari E., Izmaylov B. Novyie tehnologii v zhivopisi // Vestnik Kazanskogo tehnologicheskogo universiteta. Kazan, 2012. S. 119–120.
Kuchuk M. Xudozhny`k Roman Minin vstanovy`v u Xarkovi skul`pturu v dopovnenij real`nosti // The Village: sate. URL: https://www.the-village.com.ua/village/culture/culture-news/275591-hudozhnik-romanminin-vstanoviv-u-harkovi-skulpturu-v-dopovneniy-realnosti (last accessed: 19.10.2019).
Vlachu M. Suchasni texnologiyi: vy`kly`ky` ta mozhly`vosti dlya insty`tucij kul`tury`: lekciya. URL: https://platfor.ma/art/5151ad9384f93/ (last accessed: 19.10.2019).
My`stecztvo nezalezhnoyi Ukrayiny`: navch. posibny`k / L. V. Anuchy`na [ta in.]; red. L. V. Anuchy`na. URL: http://adhdportal.com/book_2360_chapter_9_2.4_obrazotvorche_mistetvo.html (last accessed: 19.10.2019).
Molchanova L. Innovatsii v zhivopisi vtoroy polovinyi ХХ veka // Mir nauki, kulturyi, obrazovaniya: mezhdunarodnyiy nauchnyiy zhurnal. 2011. # 6 (31). S. 202.
Novi perspekty`vy` ukrayins`kogo suchasnogo my`stecztva // Art Ukraine: on-lajn versiya zhurnalu. URL: http://artukraine.com.ua/a/novi-perspektivi-ukrainskogo-suchasnogo-mistectva/#.XFNXllwzZPY (last accessed: 19.10.2019).
Pobyedonosceva I. Media yak ody`n z osnovny`x chy`nny`kiv postmodernists`koyi kul`turnoyi sy`tuaciyi // Ekranna osvita v Ukrayini. Suchasny`j stan, problemy` rozvy`tku: zb. nauk. pr. IPSM AMU. K.: Muzy`chna Ukrayina, 2004. S. 41–42.
Prudenko Ya. Klasy`chni vy`dy` my`stecztva v epoxu novitnix texnologij. Vstup do temy` // Art Ukraine: on-lajn versiya zhurnalu. URL: http://artukraine.com.ua/a/klasichni-vidi-mistectva-v-epokhunovitnikh-tekhnologiy-vstup/#.XFMVPlwzZPY (last accessed: 19.10.2019).
Prudenko Ya. Klasy`chni vy`dy` my`stecztva v epoxu novitnix texnologij. Zhy`vopy`s // Art Ukraine: on-lajn versiya zhurnalu. URL: http://artukraine.com.ua/a/klasichni-vidi-mistectva-v-epokhu-novitnikhtekhnologiy-zhivopis/#.XFNUhlwzZPY (last accessed: 19.10.2019).
Prudenko Ya. Klasy`chni vy`dy` my`stecztva v epoxu novitnix texnologij. Skul`ptura // Art Ukraine: on-lajn versiya zhurnalu. URL: http://artukraine.com.ua/a/klasichni-vidi-mistectva-v-epokhu-novitnikhtekhnologiy-skulptura/#.XFNUqlwzZPY (last accessed: 19.10.2019).
Savy`cz`ka L. Pry`xy`l`nist` do majsternosti // Vid sercya — do sercya: katalog my`stecz`koyi akciyi XDADM. X.: Kolory`t, 2004. S. 96.
Sy`dorenko V. Do problem rozrobky` i vy`kory`stannya novitnix my`stecz`ky`x texnologij u suchasnij xudozhnij prakty`ci // Suchasne my`stecztvo: nauk. zb. / IPSM NAM Ukrayiny`. K.: Feniks, 2012. Vy`p. VIII. 368 s.
Skolota Z. Sovremennoe iskusstvo: formyi i tehnologii // Molodoy uchenyiy: nauchnyiy zhurnal. 2013. # 11. S. 852–856.
Tomah O. Prirodnyie formyi kak iskusstvo: skulptura Gennadiya Kornienko // G. Kornienko: hudozhnik i metall: katalog. 2008. 16 s.
Haydegger M. Istok hudozhestvennogo tvoreniya // Zarubezhnaya estetika i teoriya literaturyi XIX–XX vv. M.: Izdatelstvo MGU, 1987. S. 263–312.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Тетяна МІРОНОВА
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.