Постать жінки в сучасному візуальному мистецтві України
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185932Ключові слова:
образ жінки, фемінізм, образотворче мистецтво, незалежна Україна, відеоарт, перформанс, живописАнотація
Статтю присвячено темі висвітлення образу жінки в образотворчому мистецтві України періоду незалежності. На основі аналізу й систематизації наукових джерел та дослідження архівних музейних баз було описано специфіку жіночої образності в різних видах мистецтва (відеоарт, живопис, перформативні практики), а також стан процесів, що пов’язані з розвитком та стагнацією феміністично спрямованого мистецтва в Україні.
Розглянуто проекти «Ніжність» Олесі Островської, «Самки й яцекладки» Гриці Ерде, «Спільнота Ліліт» Еля Парвулеску, відео, створене художницею Оксаною Чепелик спільно з письменницею Оксаною Забужко «Хроніки від Фортінбраса», а також відеороботу Аліни Якубенко і Ксенії Гнилицької «Life-time game», у якій материнство й домоводство представлені як тема комп’ютерної гри.
Посилання
Marcenyuk T. Gender dlya vsix. Vy`kly`k stereoty`pam. Ky`yiv: Osnovy`, 2018. 256 s.
Marcenyuk T. Chomu ne varto boyaty`sya feminizmu. Ky`yiv: Komora, 2018. 328 s.
Usmanova A. Zhenschinyi i iskusstvo: Politiki reprezentatsii // Gendernyie issledovaniya: uch. posobie. HTsGI SPb.: Aleteyya, 2001. 492 s.
Tamara Zlobina. Masquerading as Womanlines. Female Subjectivity in Ukrainian Contemporary Art // New Imaginaries: Youthful Reinvention of Ukraine’s Cultural Paradigm. New York, 2015.
Website PinchukArtCenter. URL: http://new.pinchukartcentre.org/ (last accessed: 18/10/2019).
Bryuxovecz`ka O. Obraz zhertvy` i emansy`paciya. Nary`s pro ukrayins`ku art-scenu i feminizm // Prostory: sajt. URL: http://prostory.net.ua/ua/krytyka/139-obraz-zhertvy-i-emansypatsiia-narys-proukrainsku-art-stsenu-i-feminizm (last accessed: 27.09.2019)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Сучасне мистецтво
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.