Психоделічний плакат як прояв поп-артівського руху в британському графічному дизайні 1960-х років
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185927Ключові слова:
психоделічний плакат, поп-артівський рух, британський графічний дизайнАнотація
В статті розкриваються передумови виникнення в 1960-ті роки у Великій Британії специфічного візуального стилю та особливого жанру — «психоделічного плакату». Встановлюється, що під час поп-артівського руху, завдяки популярності ідеї тиражування, з усіх галузей британського графічного дизайну найбільший розвиток спостерігався в сфері плакату та афіші, які набули статусу культового жанру та спричинили появу «плакатного буму». Проведено аналіз психоделічних плакатів британської андеграундної студії «Хепшеш і кольоровий плащ» (Hapshash & The Colored Coat) як найбільш яскравого представника течії поп-арт в британському графічному дизайні. І хоча поп-арт проіснував недовго, поступившись місцем іншим, більш актуальним напрямкам дизайну), цей рух став передвістям постмодернізму в середовищі колишнього авангарду.
Посилання
Flood, C. British Posters Advertising, art and activism. London: V&A Publishing, Victoria and Albert Museum, 2012. 128 p.: ill.
Gilmour P. Obituary: Chris Prater // Independent. 1996. 08 November: URL: http://www.independent.co.uk/news/people/obituary-chris-prater-1351273.html (last accessed: 17.10.2019).
Hillier B. The Style of the Century. 1900–1980 / New York: Watson-Guptill Publications. 1998. 288 p.: ill.
Hillier B. Posters. New York: Stein & Day, 1969. 272 р.
Hillier B. A Pioneers of Poster’s // Times. 1968. 21 December. Р. 20.
Reade B. Art Nouveau and Alphonse Mucha. London: HSMO, 1963. 34 р.
Selz P. The Hippie Posters // Graphis. 1968. № 135. P. 70–77.
Susan Sontag. Posters: Advertisement, Art, Political Artifact, Commodity (First published in Dugald Stermer, ed., The Art of Revolution: 96 Posters from Cuba) // Lookig from Solitude: website. URL: https://lookingfromsolitude.tumblr.com/post/40172195344/susan-sontag-posters-advertisement-art-politicalartifac (last accessed: 17.10.2019).
Townsend P. The Men Behind the Poster Boom // Daily Telegraph. 1968. 10 April. P. 34.
Flood, C. British Posters Advertising, art and activism. London: V&A Publishing, Victoria and Albert Museum, 2012. 128 p.: ill.
Gilmour P. Obituary: Chris Prater // Independent. 1996. 08 November: URL: http://www.independent.co.uk/news/people/obituary-chris-prater-1351273.html (last accessed: 17.10.2019).
Hillier B. The Style of the Century. 1900–1980 / New York: Watson-Guptill Publications. 1998. 288 p.: ill.
Hillier B. Posters. New York: Stein & Day, 1969. 272 р.
Hillier B. A Pioneers of Poster’s // Times. 1968. 21 December. Р. 20.
Reade B. Art Nouveau and Alphonse Mucha. London: HSMO, 1963. 34 р.
Selz P. The Hippie Posters // Graphis. 1968. № 135. P. 70–77.
Susan Sontag. Posters: Advertisement, Art, Political Artifact, Commodity (First published in Dugald Stermer, ed., The Art of Revolution: 96 Posters from Cuba) // Lookig from Solitude: website. URL: https://lookingfromsolitude.tumblr.com/post/40172195344/susan-sontag-posters-advertisement-art-politicalartifac (last accessed: 17.10.2019).
Townsend P. The Men Behind the Poster Boom // Daily Telegraph. 1968. 10 April. P. 34.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Леся ДАНИЛЕНКО
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.