CONTEMPORARY MUSIC FESTIVALS IN LITHUANIA: FROM ACTION TO CONCEPT

Автор(и)

  • Віта Груодіте

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185925

Ключові слова:

литовська музика, гепенінг, акционізм, перформанс, фестивалі сучасної музики

Анотація

Набуття Литвою в 90-х роках незалежності в історії литовської музики ознаменувалося коротким, але дуже важливим періодом, який спричинив появу нових міждисциплінарних підходів — гепенінгу, акционізму та перформансу. Ця нова хвиля, ініційована молодими композиторами і музикознавцями, намагалася окреслити розрив з естетикою, нав’язаною радянською ідеологією, навіть тоді, коли вона вже не була панівною.

Молодим музикантам не лише вдалося наново привласнити публічний простір. Вони також вдалися до переосмислення всього середовища довкола себе щ естетичної точки зору, відкидаючи його нейтральність, а також ідеологічні обмеження, перетворюючи таким чином статику на динаміку. Вияви опозиційності не лише щодо стилістичних парадигм, але й до академізму в мистецтві та до мистецької традиції як такої також була ознакою протистояння ідеологізації мистецтва.

Біографія автора

Віта Груодіте

iVITA GRUODYTĖ

Посилання

Frank Popper, Art, action et participation, Paris: Klincksieck, 1985, p. 13.

Vilija Aleknaitė, «Atoveiksmio punktyras lietuvių muzikoje», Jauna muzika (Edited by Ričardas Kabelis), Vilnius, Lietuvos kompozitorių sąjunga, 1989, p. 13.

Kęstutis Šapoka, „Pokalbis su Šarūnu Naku», (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, (Edited by Vytautas Michelkevičius, Kęstutis Šapoka), Vilnius: LTMKS, 2011, pp. 141–142.

Idem.

Kęstutis Šapoka, „Pokalbis su Arūnu Dikčiumi», (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, op. cit., p. 151.

Jauna muzika, op. cit., p. 123.

Kęstutis Šapoka, „Pokalbis su Arūnu Dikčiumi», (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, op cit., p. 151.

Živilė Ramoškaitė, «Akcijos ir opusai», Druskininkų pavasariai ir muzika, 1985–2014 (Edited by Urbietytė-Urmonienė), Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2014, pp. 176–177.

Kęstutis Šapoka, „Pokalbis su Arūnu Dikčiumi», (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, op cit., pp. 150–151.

Popper, Frank. Art, action et participation, Paris, Klincksieck, 1985.

Kabelis, Ričardas (Ed.). Jauna muzika, [Vilnius, Lietuvos kompozitorių sąjunga], 1989.

Michelkevičius, Vytautas, Šapoka, Kęstutis (Ed.). (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos, Vilnius: LTMKS, 2011.

Urbietytė-Urmonienė, Vaida (Ed.). Druskininkų pavasariai ir muzika, 1985–2014, Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2014.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-05

Як цитувати

Груодіте, В. (2019). CONTEMPORARY MUSIC FESTIVALS IN LITHUANIA: FROM ACTION TO CONCEPT. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (15), 113–120. https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185925

Номер

Розділ

Статті