DOI: https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185923

Розробка та організація групових арт-проектів як один із засобів дослідження розвитку сучасного українського мистецтва

Анастасія ГОНЧАРЕНКО

Анотація


Визначено загальні тенденції розвитку сучасного українського мистецтва в контексті створення групових артпроектів. В публікації розглядаються певні особливості художнього життя, ключовими подіями якого є організація міжнародних виставок, арт-ярмарків, резиденцій та кураторських проектів. Об’єктом аналізу стали особливості кураторських методів при підготовці та організації виставкових проектів, що стосуються комерційних, естетичних, соціальних та інших аспектів. Аналізуються процеси підготовки виставкових проектів в Україні як окремий феномен культури в еволюції виставкової практики. Дослідження особливостей створення групових арт-проектів дозволить проаналізувати трансформації розвитку сучасного українського мистецтва та інтерпретувати його, що сприятиме його донесенню до широкої аудиторії, а відповідно, дозволить вписати в соціальний контекст, що є необхідним елементом його функціонування. Також в публікації розглядаються питання експонування творів сучасного мистецтва, впливу суспільного контексту на естетичну цінність творів та проблеми взаємодії художника з публікою.


Ключові слова


кураторська діяльність; сучасне мистецтво; художні виставки; арт-проект; арт-резиденція

Повний текст:

PDF

Посилання


Buren D. Exposition d’une exposition // Dokumenta5, Befragung der Realitaet, Bildwelten heute. Ausst. Katalog Kassel. Kassel, 1972. 378 p.

Reesa Greenberg, Bruce W. Ferguson, Sandy Nairne. «Introdućlion», Thinking about Exbibitions. Rout ledge, London and New York, 1996.

Biryukova M. «Kurator kak hudozhnik» i «vyistavka kak proizvedenie iskusstva» v zapadnoy kulture vtoroy polovinyi XX v. Harald Zeeman i ego vyistavochnyie proektyi // Obschestvo. Sreda. Razvitie. 2010. # 3(16), S. 181–185.

Biryukova M. Kasselskaya Dokumenta 5 Haralda Zeemana: k probleme hudozhestvennoy formyi v zapadnom iskusstve vtoroy polovinyi HH veka // Izvestiya Rossiyskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta im. A. Gertsena. 2008. # 54. S. 17–21.

Viktor Miziano: «Esli kurator — hudozhnik, to i hudozhnik mozhet byit kuratorom» // IST Publishing. URL: https://www.istpublishing.org/new-blog-1/viktor-misiano-esli-kurator-hudoznik-to-i-hudoznik-mozetbyt-kuratorom (last accessed: 14.10.2019.

German Ye. Kurators`ka prakty`ka v suchasnomu my`stecztvi. Svitovy`j dosvid ta ukrayins`ky`j kontekst. Dy`s. … kand. my`st: Specz. 17.00.05 / Nacional`na akademiya obrazotvorchogo my`stecztva i arxitektury`. Ky`yiv, 2016.

Groys B. Hudozhnik kak kurator plohogo iskusstva // Iskusstvo utopii. 2003. S. 232–239.

Kotlomanov A. Pablik-art: stranitsyi istorii. Torzhestvo kontseptualizma. Biennale, konkursyi, artproektyi // Vestnik Sankt-Peterburgskogo universiteta. 2015. Ser. 15. Vyip. 3.

Lapov A. ART-KYIV Contemporary X — balans pustotyi i soderzhaniya // 112.ua. URL: https://112.ua/statji/art-kyiv-contemporary-x-balans-pustoty-i-soderzhaniya-260180.html (last accessed: 14.10.2019).

Miziano V. Pyat lektsiy o kuratorstve. M.: Ad Marginem Press, 2014. 256 s.

Mizhnarodny`j skul`pturny`j sy`mpozium imeni Arxy`penka startuvav u Ky`yevi // ArtUkraine. URL: http://artukraine.com.ua/n/mizhnarodniy-skulpturniy-simpozium-imeni-arkhipenka-startuvav-u-kiyevi/#. XWUMbOgzZPY (last accessed: 14.10.2019).

Mironova T. Xudozhni zasoby` ta obrazotvorchist` suchasnogo ukrayins`kogo my`stecztva (dosvid diyal`nosti mizhnarodnoyi my`stecz`koyi rezy`denciyi Face of Art) // Suchasne my`stecztvo — 2018. Vy`p. 14. S. 237–244.

Obrist H. Kratkaya istoriya kuratorstva. M.: Ad Marginem Press, 2012. 256 s.

Odnakovo rizni. Chasty`ny` movy`: nova vy`stavka vid ArtHuss // Arxideya. URL: //archidea.com.ua/ diary/news/363423-odnakovo-rizni-castini-movi-nova-vistavka-vid-arthuss (last accessed: 14.10.2019).

Sy`dorenko V. Vizual`ne my`stecztvo vid avangardny`x zrushen` do novitnix spryamuvan`. Rozvy`tok vizual`nogo my`stecztva Ukrayiny` XX–XXI stolittya. K.: VX [studio], 2008. 187 s.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Buren D. Exposition d’une exposition // Dokumenta5, Befragung der Realitaet, Bildwelten heute. Ausst. Katalog Kassel. Kassel, 1972. 378 p.

Reesa Greenberg, Bruce W. Ferguson, Sandy Nairne. «Introdućlion», Thinking about Exbibitions. Rout ledge, London and New York, 1996.

Бирюкова М. «Куратор как художник» и «выставка как произведение искусства» в западной культуре второй половины ХХ в. Харальд Зееман и его выставочные проекты // Общество. Среда. Развитие, 2010. № 3(16), С. 181–185.

Бирюкова М. Кассельская Документа 5 Харальда Зеемана: к проблеме художественной формы в западном искусстве второй половины ХХ века // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. Герценаю 2008. № 54. С. 17–21.

Виктор Мизиано: «Если куратор — художник, то и художник может быть куратором» // IST Publishing. URL: https://www.istpublishing.org/new-blog-1/viktor-misiano-esli-kurator-hudoznik-to-ihudoznik-mozet-byt-kuratorom (дата обращения: 13.10.2019).

Герман Є. Кураторська практика в сучасному мистецтві. Світовий досвід та український контекст. Дис. … канд. мист: Спец. 17.00.05 / Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури. Київ, 2016.

Гройс Б. Художник как куратор плохого искусства // Искусство утопии, 2003. С. 232–239.

Котломанов А. Паблик-арт: страницы истории. Торжество концептуализма. Биеннале, конкурсы, арт-проекты // Вестник Санкт-Петербургского университета, 2015. Сер. 15. Вып. 3.

Лапов А. ART-KYIV Contemporary X — баланс пустоты и содержания // 112.ua. URL: https://112.ua/ statji/art-kyiv-contemporary-x-balans-pustoty-i-soderzhaniya-260180.html (дата обращения: 14.10.2019).

Мизиано В. Пять лекций о кураторстве. М.: Ад Маргинем Пресс, 2014. 256 с.

Міжнародний скульптурний симпозіум імені Архипенка стартував у Києві // ArtUkraine. URL: http://artukraine.com.ua/n/mizhnarodniy-skulpturniy-simpozium-imeni-arkhipenka-startuvav-u-kiyevi/#. XWUMbOgzZPY (дата звернення: 14.10.2019).

Міронова Т. Художні засоби та образотворчість сучасного українського мистецтва (досвід діяльності міжнародної мистецької резиденції Face of Art) // Сучасне мистецтво — 2018. Вип. 14. С. 237–244.

Обрист Х. Краткая история кураторства. М.: Ад Маргинем Пресс, 2012. 256 с.

Однаково рiзнi. Частини мови: нова виставка від ArtHuss // Архідея. URL: //archidea.com.ua/diary/ news/363423-odnakovo-rizni-castini-movi-nova-vistavka-vid-arthuss (дата звернення: 14.10.2019).

Сидоренко В. Візуальне мистецтво від авангардних зрушень до новітніх спрямувань. Розвиток візуального мистецтва України ХХ–ХХІ століття. К.: ВХ [студіо], 2008. 187 с.

Щербакова Е. Харальд Зееман: такой же первооткрыватель, как и все мы // ЛОГОС. 2015. Т. 25. № 5. С. 33–52.





ISSN: 2309-8813 (Print), e-ISSN: 2663-0362