DOI: https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185920

Досвід візуального мистецтва в ритмі глобальних трансформацій. Нові моделі художньої дії

Наталія БУЛАВІНА

Анотація


У статті проаналізовано проблематику сучасних вітчизняних й міжнародних візуальних практик після середини 2000-х років і дотепер. З’ясовано ключові моменти феномену засилля текстів про мистецтво, домінантності прес-релізу. Визначено й артикульовано характер змін, що мають місце в опірній інституціональній конфігурації сучасного мистецтва сьогодення, накреслено амплітуду взаємовідносин в системі мистецьких мережевих осередків. Сформульований новий зміст глобальної моделі творчої професії художника і загальної художньої спільноти. Продемонстровано значення авторського підпису у віртуальному бутті теперішнього художнього доробку. Накреслено основні передумови актуалізації інтересу до творчого колективізму в локальному й інтернаціональному середовищі. З’ясовано подальші потенціальні можливості найважливіших конструктивних елементів арт-системи України й інтелектуальної творчості в нових реаліях. Розглянуто перспективи чергових досліджень цього питання.


Ключові слова


арт-процес; сучасне мистецтво; система мистецтва; мережа

Повний текст:

PDF

Посилання


Aver’yanova N. Suchasne ukrayins`ke obrazotvorche my`stecztvo: vxodzhennya v yevropejs`ky`j xudozhnij prostir // Ukrayinoznavchy`j al`manax. 2015. Vy`p. 18. S. 56–58.

Bondarenko V. I., Suvorova D. V. Kul`turna globalizaciya yak fenomen suchasnosti // Nauka v y`nformacy`onnom prostranstve: mater. IX Mezhdunarod. nauch.-prakt. y`nternet-konf. 10–11 oktyabrya 2013 g. URL: http://www.confcontact.com/2013-nauka-v-informatsionnom-prostranstve/po4_bondarenko. htm. URL: http://www.confcontact.com/2013-nauka-v-informatsionnom-prostranstve/po4_bondarenko.htm (last accessed 11.09.2019).

Orlova M. Ya bolshe ne kurator — ya ne vyibirayu rabotyi, dokumentyi vyibirayut ih [Beseda s kuratorom vyistavok Dzhermano Chelantom] // The Art Newspaper Russia. 2018. 22 fevralya. URL: http://www. theartnewspaper.ru/posts/5403/ (last accessed 11.09.2019).

Zlobina T. Suchasne my`stecztvo na mezhi Pershogo i Drugogo svitiv // Spil`ne: merezhevy`j zhurnal. 2014. 02 veresnya. URL: https://commons.com.ua/uk/suchasne-mistetstvo-na-mezhi-pershogo-i-drugogosvitiv/ (last accessed 11.09.2019).

Lishhy`ns`ka O. Suchasne ukrayins`ke vizual`ne my`stecztvo: ekologichni zapy`ty` i vidpovidi // Perspective innovations in science, education, production and transport: mater. mizhnarod. nauk.-prakt. internet-konf. 17–26 grudnya 2013 r. URL:http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/conference/the-contentof-conferences/archives-of-individual-conferences/dec-2013 (last accessed 11.09.2019).

Ry`vlina V. Rol` suchasnogo my`stecztva yak osobly`vogo ty`pu komunikanta // Naukovi zapy`sky` [Ukrayins`koyi akademiyi drukarstva]. 2014. # 1–2. S. 65–72.

Sy`dorenko V. Vizual`ne my`stecztvo vid avangardny`x zrushen` do novitnix spryamuvan`: Rozvy`tok vizual`nogo my`stecztva Ukrayiny` XX–XXI stolit` / IPSM AMU. K.: VX[studio], 2008. 188 s.: il.

Usmanova A. R. Umberto Eko: paradoksyi interpretatsii. Mn.: Propilei, 2000. 200 s.

Shteyerl H. Iskusstvo kak rod zanyatiy: pretenziya na avtonomnoe suschestvovanie //Logos. Tom 25. 2015. # 5. S. 53–70.

Eko U. Shest progulok v literaturnyih lesah. SPb: Simpozium, 2002. 288 s.

Joselit D. Conceptual Art of the Press Release, or Art History without Art // 2016. October. No. 158. p. 167–168.

Papastergiadis N. Spatial Aesthetics: Art, Place and the Everyday. London: Rivers Oram Press, 2006. 322 p


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Авер’янова Н. Сучасне українське образотворче мистецтво: входження в європейський художній простір // Українознавчий альманах. 2015. Вип. 18. С. 56–58.

Бондаренко В. І., Суворова Д. В. Культурна глобалізація як феномен сучасності // Наука в информационном пространстве: матер. IX Международ. науч.-практ. интернет-конф. 10–11 октября 2013 г. URL: http://www.confcontact.com/2013-nauka-v-informatsionnom-prostranstve/po4_bondarenko. htm (дата звернення 11.09.2019).

Орлова М. Я больше не куратор — я не выбираю работы, документы выбирают их [Беседа с куратором выставок Джермано Челантом] // The Art Newspaper Russia. 2018. 22 февраля. URL: http://www.theartnewspaper.ru/posts/5403/ (дата обращения: 11.09.2019).

Злобіна Т. Сучасне мистецтво на межі Першого і Другого світів // Спільне: мережевий журнал. 2014. 02 вересня. URL: https://commons.com.ua/uk/suchasne-mistetstvo-na-mezhi-pershogo-i-drugogosvitiv/ (дата звернення 11.09.2019).

Ліщинська О. Сучасне українське візуальне мистецтво: екологічні запити і відповіді // Perspective innovations in science, education, production and transport: матер. міжнарод. наук.-практ. інтернет-конф. 17–26 грудня 2013 р. URL: https://www.sworld.com.ua/index.php/ru/philosophy-and-philology-413/thelogic-of-ethics-and-aesthetics-413/19837-413-0911 (дата звернення 11.09.2019).

Ривліна В. Роль сучасного мистецтва як особливого типу комуніканта // Наукові записки [Української академії друкарства]. 2014. № 1–2. С. 65–72.

Сидоренко В. Візуальне мистецтво від авангардних зрушень до новітніх спрямувань: Розвиток візуального мистецтва України ХХ–ХХІ століть / ІПСМ АМУ. К.: ВХ[студіо], 2008. 188 с.: іл.

Усманова А. Р. Умберто Эко: парадоксы интерпретации. Мн.: Пропилеи, 2000. 200 с.

Штейерль Х. Искусство как род занятий: претензия на автономное существование //Логос. Том 25. 2015. № 5. С. 53–70.

Эко У. Шесть прогулок в литературных лесах. СПб: Симпозиум, 2002. 288 с.

Joselit D. Conceptual Art of the Press Release, or Art History without Art // October. No. 158. Fall 2016. p. 167–168.

Papastergiadis N. Spatial Aesthetics: Art, Place and the Everyday. London: Rivers Oram Press, 2006. 322 p.





ISSN: 2309-8813 (Print), e-ISSN: 2663-0362