Візуальна спокуса музики XXI століття

Автор(и)

  • Жак Амблард

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185916

Ключові слова:

візуалізація, глобалізація, спілкування, XXI століття, гумор, насмішка

Анотація

З початком нового століття традиційні художні категорії піддалися метаморфозам. Образотворче мистецтво в деяких творах стало використовувати звук. Трохи пізніше, особливо з 2010 року, деякі композитори, симетрично, ніби в «контратаці», почали розробляти інсталяції, тобто твори, розраховані на візуальне сприйняття. У наш час візуальний аспект в музичних творах розвивається все активніше. Чеський композитор Ондрей Адамек, можливо, досяг найбільшої популярності, створюючи свої «Повітряні машини» — справжні музичні скульптури. Паскаль Дюсапен нещодавно завершив свою стару фантазію про тотальне мистецтво в чудовій інсталяції «Тисяча плато» (2014). Чи свідчать ці приклади про початок злиття мистецтв? Або про кінець кожного з них?

Біографія автора

Жак Амблард

JACQUES AMBLARD

Посилання

Amblard, Jacques, “L’œuvre esthétique ou l’esthétique musicale comme art, concurrent de son objet d’étude”, Art et mutations, Paris, Klincksieck, 2004, p. 11–19.

Amblard, Jacques, “Musiques en fusion”, Accents: La revue de l’Ensemble Intercontemporain, n 28, january-february-march 2006, p. 16–19.

Amblard, Jacques, Vingt regards sur Messiaen, Aix-en-Provence, PUP, 2015.

Amblard, Jacques, “Musique, humour consensuel et postmodernité”, Humour musical et autres légèretés sérieuses de 1960 à nos jours, Aix-en-Provence, PUP, 2017, p. 17–29

Banks, Joe, “Soundproofs/Installations sonores”, Musica falsa, n°1, 1997, p. 24–25.

Bourriaud, Nicolas, Radicant. Pour une esthétique de la globalisation, Paris, Denoël, 2009.

Cioran, Emil, De l’inconvénient d’être né, Paris, Gallimard, 1973.

Coutagne, Denis, “Cézanne/Picasso. Une filiation picturale?”, Picasso Cézanne. Quelle filiation?, Aix-en-Provence, PUP, 2011.

Debord, Guy, La société du spectacle, Paris, Gallimard, 1967.

Foster, Hal, Design and crime, New York, Routledge, 2002.

Larson, Kay, Where the heart beats: John Cage, Buddhism, and the inner life of artists, New York, Penguin Books, 2012.

Lochhead, Judith, Introduction to Postmodern Music/Postmodern Thought, New York, Routledge, 2002, p. 1–12.

Lévi-Strauss, Claude, “Introduction à l’œuvre de Marcel Mauss”, in Mauss, Sociologie et anthropologie, Paris, PUF, 1950.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-05

Як цитувати

Амблард, Ж. (2019). Візуальна спокуса музики XXI століття. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (15), 23–26. https://doi.org/10.31500/2309-8813.15.2019.185916

Номер

Розділ

Статті