Український мистецький слід на Сході та Cхід в українському сучасному мистецтві

Автор(и)

  • Оксана Чепелик

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152261

Ключові слова:

українське мистецтво, Схід, живопис, мистецтво новітніх технологій, культура як інструмент, культурологічний дискурс

Анотація

Розглянуто проекти українських митців, що реалізовані на Сході: в Індії, Японії, Китаї, Тайвані, Узбекистані, Казахстані — для залучення їх до національного культурологічного дискурсу, та здійснено аналіз тем, розроблених авторами, з урахуванням проекції цієї проблематики на український контекст. Співставлено контексти, в яких діяли українські митці на Сході і в Україні. Проаналізовано проекти українського мистецтва, створені в результаті подорожей на Схід і продемонстровані в Україні, та відзначено презентації мистецьких виставок зі Сходу в Україні. Виявлено мережеві напрацювання з метою розвитку взаємозв’язків українських митців і культуртрегерів з країнами Сходу.

Виявлені різні типи мистецького залучення та зв’язку зі Сходом: ескапізм і дауншифтінг з пошуками натхнення в древній східній філософії і екзотичній культурі та природних ландшафтах, презентації виставок мистецтва зі Сходу в Україні, експансія українського мистецтва, які є продуктивними мистецькими стратегіями, що сприяють розвитку сучасного мистецтва України. Зазначено зміну парадигми існування культури у світі — з дотаційної сфери вона стає інструментом розвитку економіки, тому третій тип зв’язку є локомотивом і для економічного розвитку. Зазначено, що якщо український бізнес тільки намагається працювати з Тайванем, то мистецтво, як інструмент культурної дипломатії, йде попереду і прокладає шлях для розвитку культурних і економічних зв’язків з цим регіоном. Виявлено ефективну модель на Сході підтримки власного сучасного мистецтва у таких країнах, як Китай, Тайвань, Японія, і просування його на міжнародній арені. З’ясовано, що відсутність колаборативних зусиль та інституційних міжнародних зв’язків — причини невидимості українського мистецтва на світовій арт-сцені. Усвідомлення українською владою недооцінки ролі культури як інструменту економічного і політичного впливу мало б фіналізуватися у створенні інституційної мережі сучасного мистецтва, що відповідала б новому місцю культури в ХХІ столітті.

Біографія автора

Оксана Чепелик

Chepelyk O. V.

Посилання

Rechy`ns`ky`j S. Mao i prapor // Gazeta «Den`» za 3 chervnya 1998. URL: https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/mao-mao-i-prapor (data zvernennya: 28.08.2018).

Ralko V., Budny`kov V. Volody`my`r Budny`kov, Vlada Ralko. Ukry`ttya / Al`bom. K.: Famil`na drukarnya «Huss», 2015. S. 143.

Ralko V., Budny`kov V. Pry`xy`stok poeta Volody`my`r Budny`kov, Vlada Ralko / Al`bom. K.: Famil`na drukarnya «Huss», 2014. S. 144.

Doroshenko K. Zraneny`j shpy`tal` // Volody`my`r Budny`kov, Vlada Ralko. Ukry`ttya / Al`bom. K.: Famil`na drukarnya «Huss», 2015. S. 14

Gadamer G.-G. Aktualnost prekrasnogo / Per. s nem. M.: Iskusstvo, 1991. 367 s.

Chzhuan Czzy` (Chzhuan Chzhou, Yan` Chzhou, Men Chzhou) // Filosofs`ky`j ency`klopedy`chny`j slovny`k / V. I. Shy`nkaruk (golova redkolegiyi) ta in. Ky`yiv: Abry`s, 2002. S. 742.

Nelson, Michelle R., Paek, Hye-Jin, Rademacher, Mark A. (2007). Downshifting Consumer = Upshifting Citizen?: An Examination of a Local Freecycle Community. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 141–156 pp.

Juniu, Susana (2000). Downshifting: Regaining the Essence of Leisure, Journal of Leisure Research, 1st Quarter, Vol. 32 Issue 1, p. 69, 5p.

Avramenko O. Lovecz` tonky`x energij // Andrij Bludov: Zhy`vopy`s, video, ob’yekty` / Al`bom. K.: Vy`davny`chy`j dim «ADEF-Ukrayina», 2017. S. 270.

Malyavin V. V. Chzhuan-tszi / Institut vostokovedeniya Akademii nauk SSSR. M.: «Nauka», 1985. S. 313.

Deny`sova I. Indostan` // Andrij Bludov: Zhy`vopy`s, video, ob’yekty` / Al`bom. K.: Vy`davny`chy`j dim «ADEF-Ukrayina», 2017. S. 270.

Burlaka V. Gandi // Andrij Bludov: Zhy`vopy`s, video, ob’yekty` / Al`bom. K.: Vy`davny`chy`j dim «ADEF-Ukrayina», 2017. S. 270.

Shevchenko T. Zibrannya tvoriv: U 6 t. K., 2003. T. 2: Poeziya 1847–1861. S. 258–260; 696–698.

Tagor R. Svyata zemlya Indiyi / Pereklad M. Bazhana. Elektronna biblioteka Andronum. URL: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=4032 (data zvernennya 21.08.2018).

Pyatigorskiy A. M. Mifologicheskie razmyishleniya. Lektsii po fenomenologii mifa. M., 1996. S. 10.

Olhovskaya E., Bludov A. Kulturovedcheskoe issledovanie novyih napravleniy v sredovom dizayne. 2010. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua (data obrascheniya: 23.08.2018)

Izdry`k Mertvy`j shhodenny`k, LiveJournal, 2014. URL: http://izdryk-y.livejournal.com/181452.html (data zvernennya: 30.08.2018).

Kulikova V. New Now Gallery Igorya Abramovy`cha prezentuvala suchasne ukrayins`ke my`stecztvo v Yaponiyi, 5 chervnya 2018. URL: https://brovdi.art/novyny/new-now-gallery-igorya-abramovicha-prezentuvala-suchasne-ukrayinske-mistectvo-v-yaponiyi (data zvernennya: 23.08.2018) .

Hansen M (2004). New Philosophy for New Media. Cambridge, Mass.: The MIT Press. 333 pp.

Rugoff R. «May You Live in Interestiong Times» Introduction by Ralph Rugoff, Curator of the 58th International Art Exhibition. URL: https://www.labiennale.org/en/art/2019/introduction-ralph-rugoff (data zvernennya 30.08.2018).

Feiling K. (1970). The Life of Neville Chamberlain (Second ed.). Archon Books. 475 pp.

Curie M. (1966). Nobel Lecture: Radium and the New Concepts in Chemistry, December 11, 1911. Nobel Lecture, Chemistry 1901–1921 Elsevier Publishing Company, Amsterdam. Nobelprize.org. Nobel Media AB 2014. YRL: http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/chemistry/laureates/1911/marie-curie-lecture.html (data zvernennya 23.08.2018).

Youngblood G. Expanded cinema, E.P. Dutton & Co., 1970, pp. 348–9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-21

Як цитувати

Чепелик, О. (2018). Український мистецький слід на Сході та Cхід в українському сучасному мистецтві. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (14), 345–368. https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152261

Номер

Розділ

Статті