Збереження традицій та впровадження інновацій у ковальському мистецтві України від 1970 років до сьогодення
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152251Ключові слова:
образотворче мистецтво, ковальство, традиції, інноваціїАнотація
Розглянуто вітчизняне ковальство у період його другого відродження між 1970-ми роками та сьогоднішнім днем.
Ковальство було і залишається одним з найпопулярніших і розповсюджених видів культурного поля багатьох держав світу, включаючи Україну. Ковальський промисел мав як риси народної творчості, так і професіональної. Ковальське ж мистецтво межувало від ремесла загальних потреб до мистецтва високого рівня. Розвиток декоративно-ужиткового мистецтва поклав початок збереженню національних традицій та традицій народної культури. Слід пам’ятати, що коваль завжди був професіоналом, що докорінно відрізняло його від представників інших професій народного мистецтва, які могли співіснувати з сільським чи міським господарством (ткацтво, гончарство, лозоплетіння тощо). Коваль заробляв гроші професійною працею.
Дослідження розвитку вітчизняного ковальського процесу доводить особливості цього розвитку, що були пов’язані із втручанням ідеології у культурні процеси. Ковальство та ювелірне мистецтво стали тією ланкою образотворчості, де найбільше було запроваджено заборони. Станом на сьогодні вітчизняне ковальство активно виступає у загальному образотворчому процесі держави на рівні з живописом, графікою, скульптурою, візуальними мистецтвами.
Посилання
Bon`kovs`ka S. M. Koval`stvo na Ukrayini (XIX — pochatok XX st.) / NAN Ukrayiny`. IMFE im. M. T. Ry`l`s`kogo. L`vivs`ke viddilennya / vidp. red. V. V. Zaxarchuk-Chugaj. Ky`yiv: Naukova dumka, 1991. 112 s.
Golubecz` G. Profesijne dekoraty`vno-uzhy`tkove my`stecztvo v muzejny`x kolekciyax L`vova (1950–1990-ti roky`) / naukovo-populyarne vy`dannya. L`viv: Kolir PRO, 2015. S. 5. 240 s.: il.
Zhogol L. E. Dekorativnoe iskusstvo v interere obschestvennyih zdaniy. Kiev: BudIvelnik, 1978. 103 s.
Zhurnal o metalle. 2006, # 1 (7). 76 s.
Il`yina T. Shhob xmary` rvonuly` navprostecz`... // Muzejny`j provulok. 2007, # 2 (8). S. 106–109.
Interv›yu S. Rogotchenko z V. Burdukom 11.11.2017. Ky`yiv.
Interv›yu S. Rogotchenko z O. Milovzorovy`m 08.08.2017. Ky`yiv.
Kara-Vasy`l`yeva T. Inspiraciyi sty`lyu modern v ukrayins`komu dekoraty`vnomu my`stecztvi // Ukrayins`ke my`stecztvoznavstvo: materialy`, doslidzhennya, recenziyi: Zb. nauk. pracz`. NAN Ukrayiny`; IMFE im. M. T. Ry`l`s`kogo. Ky`yiv, 2010. Vy`p. 10. S. 4–10.
Mogilevskiy V. Yu. Hudozhestvennyiy metall v arhitekture Kieva seredinyi XVII — nachala XX st.: Avtoref. dis. ... kand. iskusstvovedeniya. Moskva. 1990. 21 s.
Koval`s`ke suzir›ya: roboty` molody`x avtoriv ta studentiv xudozhnix navchal`ny`x zakladiv Ukrayiny` // Informacijny`j katalog, 2006. 72 s.
Nacional`ny`j koval`s`ky`j festy`val` «VakulaFest–XXI». URL http://molod.in.ua/2013/01/24/iii-natsionalnyj-kovalskyj-festyval-vakulafest%E2%80%93hhi/ (data zvernennya 28.08.2018).
Rudenko I. Hudozhestvennaya kovka // MIST (my`stecztvo, istoriya, suchasnist`, teoriya: zb. nauk. pr. z my`stecztvoznavstva i kul`turologiyi) / In-t problem suchasnogo my`s-va AMU. Ky`yiv: Intertexnologiya. 2006, # 3. S. 298–307.
Shmagalo R. T. Ency`klopediya xudozhn`ogo metalu: u 3 t. T. 2: Xudozhnij metal Ukrayiny` XX — poch. XXI st. L`viv: Apriori, 2015. 276 s.: il.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Світлана Роготченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.