Ідентичність та її відображення у мистецтві сучасного світу (на прикладі художніх виставок у США)
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152237Ключові слова:
ідентичність, виставки сучасного мистецтва, сучасне мистецтво США, кураторська концепціяАнотація
Досліджуються приклади концептуальних рішень виставок, присвячених расовій ідентичності у сучасному мистецтві США. Сучасне мультикультурне середовище США цінує та досліджує різні прояви ідентичності. Намагається побороти стереотипи і міфи, пов’язані з нею. Тому такими популярними є музеї та відділи музеїв, що репрезентують різні культурні регіони і, звичайно ж, мистецькі твори, адже саме в них ідентичність проявляється з найбільшою силою і найяскравішими барвами. Для аналізу представлено сучасне афроамериканське та азійсько-американське мистецтво, продемонстроване в рамках окремих проектів, присвячених, за тематичним та кураторським задумом, саме расовій ідентичності у сучасному мистецтві: «30 Американців» та «Портретистика зараз: портрети взаємодії американців азійського походження». В рамках аналізу згадано окремих художників та їхні мистецькі твори, що наповнені як стереотипними образами, пов’язаними з ідентичністю, так і власними художніми пошуками ідентичності особистої. Також досліджено експозиційний проект соціально-історичного спрямування «За межами Боллівуда: індійські американці формують націю», покликаний продемонструвати взаємовпливи індійської та сучасної американської культур. Пропонована зарубіжними кураторами стратегія не може бути повністю включена в реалії українського мистецтва за відсутності расової проблематики як такої. Але разом з тим дослідження закордонного досвіду може слугувати вдалим прикладом для визначення національної ідентичності та кращого розуміння вужчих ідентичностей, що в майбутньому може трансформуватися у цікаві та змістовні мистецькі проекти.
Посилання
Americans URL: https://rfc.museum/past-30-americans (data zvernennya: 30.08.2018)
Aarti V. URL: https://blogs.wsj.com/indiarealtime/2014/02/28/smithsonian-explores-beyond-bollywood-in-desi-display/ (data zvernennya: 30.08.2018)
Asian-American Artists Explore Their Identity URL: https://www.voanews.com/a/asian-american-artists-explore-their-identity--130422658/145645.html (data zvernennya: 30.08.2018)
Block D. URL: https://www.voanews.com/a/article--art-show-explores-african-american-identity-131014843/162554.html (data zvernennya: 30.08.2018)
Exhibition Features 30 Of The Most Influential Contemporary Black Artists URL: https://www.huffingtonpost.com/2013/09/27/30-americans_n_3997477.html (data zvernennya: 30.08.2018)
Frank P. URL: https://www.huffingtonpost.com/entry/asian-american-art-vessel-gallery_us_58f52821e4b0da2ff862797d (data zvernennya: 30.08.2018)
Henderson A. URL: https://www.smithsonianmag.com/smithsonian-institution/how-museums-arts-are-presenting-identity-so-it-unites-not-divides-180951560 (data zvernennya: 30.08.2018)
Hong Chun Zhang URL: https://www.hongchunzhang.com/long-hair (data zvernennya: 30.08.2018)
Portraiture Now: Asian American Portraits of Encounter URL: http://npg.si.edu/exhibit/encounter/index.html (data zvernennya: 30.08.2018)
Race // Google Arts&Culture URL: https://artsandculture.google.com/exhibit/lwKinKyOsJ-GKg (data zvernennya: 30.08.2018)
Sharp R. URL: https://www.knightfoundation.org/articles/30-americans-rubell-collection-detroit-institute-arts (data zvernennya: 30.08.2018)
Aky`lle Bony`to Oly`va URL: http://xz.gif.ru/numbers/56/8/ (data zvernennya: 30.08.2018)
Aky`lle Bony`to Oly`va «Y`skusstvo na poroge novogo tыsyachelety`ya». Moskva. Xudozhestvennыj zhurnal. 2003.
Cherkas B. Nacional`na identy`chnist` u arxitekturi mista. L`viv: vy`davny`cztvo Nacional`nogo universy`tetu «L`vivs`ka politexnika». 2008. 268 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Аліса Зіненко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.