Жіночі образи в сучасній міській скульптурі України
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152234Ключові слова:
сучасна українська скульптура, міська скульптура, жіночий образ, art public, історична пам'ять, скульптурна композиціяАнотація
На прикладі аналізу жіночих образів у міській скульптурі висвітлено певні трансформаційні процеси, що відбуваються в сучасній українській скульптурі. Зокрема вказано, що жіночі образи, втілені в міській скульптурі останнього двадцятиріччя, віддзеркалюють два напрямки її функціонування: перше стосується традиційних історичних, меморіальних та просвітницьких функцій, друге (оновлене) — в межах розважально-гедоністичного призначення.
Посилання
Berk P. Novi pidxody` do istoriopy`sannya. K.: Nika-Centr, 2013. Vy`p. 5. 368 s.
Bodry`jyar Zh. Sy`mvoly`chesky`j obmen y` smert`. M.: Dobrosvet, 2000. 87 s.
Valery`us S. Progressy`vnaya skul`ptura XX veka. Problemы y` tendency`y`. M.: Y`zobrazy`tel`noe y`skusstvo, 1973. 419 s.
Voronova O. Y`skusstvo skul`pturы. M.: Znany`e, 1981. 112 s.
Gamolya N. Zhinka — pam›yatny`k [Elektronny`j resurs]. Rezhy`m dostupu do resursu: http://gender.at.ua/publ/2-1-0-19
Gobsbaum E. Vy`najdennya trady`ciyi. K.: Nika-Centr, 2004. 448 s.
Zhurmij N. Marginalizaciya sociokul`turny`x procesiv v konteksti transformaciyi mis`koyi skul`ptury` (na pry`kladi pam›yatny`kiv personazham tvoriv I. Il`fa ta Ye. Petrova) // Kul`tura i Suchasnist`. 2011. # 1. S. 137–142.
Zvid pam›yatok istoriyi ta kul`tury` Ukrayiny`: u 28 t. / gol. red. V. Smolij. K.: Golovna redakciya Zvodu pam'yatok istoriyi ta kul`tury` pry` vy`davny`cztvi «Ukrayins`ka ency`klopediya» im. M. Bazhana, 2004. T. 2.: Ky`yiv. S. 578–1216.
Ky`yiv. Ency`klopedy`chny`j dovidny`k, URE, Ky`yiv-1981 [Elektronny`j resurs]. Rezhy`m dostupu do resursu: https://goo.gl/aTRegV.
Kis` O. Zhinka v trady`cijnij ukrayins`kij kul`turi (druga polovy`na XIX — pochatok XX st.). L`viv: Insty`tut narodoznavstva NANU, 2008. 272 s.
Meleshko Ya. Obraz zhinky` v suchasnomu ukrayins`komu misti: istory`chna transformaciya // Naukovi poshuky` majbutnix sociologiv. # 1 (8). K., 2016.
Mokrousova O. Pam›yatky` monumental`nogo my`stecztva // Istory`ko-mistobudivni doslidzhennya Ky`yeva. K., 2011. S. 122–136.
Monument Nezalezhnosti Ukrayiny` [Elektronny`j resurs]. Rezhy`m dostupu do resursu: https://ua.igotoworld.com/ua/poi_object/2028_ukraines-independence-monument.htm
Otkovy`ch K. Zhinochy`j faktor v aksiologichnomu vy`miri ukrayins`koyi duxovnoyi kul`tury` XIX — pochatku XX stolittya / avtoref. dy`s. ... kand. filosofs`ky`x nauk, special`nist` 09.00.04 — filosofs`ka antropologiya ta filosofiya kul`tury`. L`viv, 2008.
Pokul` O. Evolyuciya obrazu zhinky`-beregy`ni u vy`miri ukrayins`koyi postmodernoyi kul`tury` // Visny`k LNAM. Seriya: Kul`turologiya. Vy`p. 29. L`viv, 2016.
Pry`batko T. My`stecztvo Ukrayiny` 1991–2003. K.: My`stecztvo, 2003. 416 s.
Sapego Y`. Predmet y` forma: rol` vospry`yaty`ya matery`al`noj sredы xudozhny`kom v sozdany`y` plasty`cheskoj formы. M.: Sovetsky`j xudozhny`k, 1984. 302 s.
Skladna dolya skul`ptury` Bozhoyi Materi u L`vovi [Elektronny`j resurs]. Rezhy`m dostupu do resursu: http://photo-lviv.in.ua/skladna-dolya-skulptury-bozhoji-materi-u-lvovi
Snixovs`ka O. Obraz zhinky` v obrazotvorchomu my`stecztvi [Elektronny`j resurs]. Rezhy`m dostupu do resursu: http://obuchonok.com.ua/node/386
Solovjov O. «Nova xvy`lya» v ukrayins`komu my`stecztvi 90-x rr. // Suchasne my`stecztvo. K.: [b. v.], 2004. S. 38–39.
Stoyan S. Sy`mvolizm zhinochy`x obraziv u zaxidnoyevropejs`komu obrazotvorchomu my`stecztvi (zhy`vopy`s, grafika) // Gumanitarny`j chasopy`s. K., 2013. # 3. S. 113–120.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Анастасія Гончаренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.