Простір жінки в українському авангардному театрі
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152210Ключові слова:
авангард, театр, гендер, жінкаАнотація
В контексті досліджень театрального авангарду гендерні питання жодного разу не опинялися в центрі уваги вітчизняних дослідників. І попри те, що жінки були активними учасницями авангардного руху, мисткинями, які творили нове мистецтво, і моделями, що надихали митців на творчість, їхня роль в мистецькому авангардні українськими науковцями практично ніколи не відстежувалася. Лише в окремих випадках розглядалися здобутки поодиноких мисткинь, таких як Олександра Екстер та Марія Синякова, а в цілому вплив жінки на театральний авангард залишився поза увагою. Враховуючи це, гендерний баланс в українському авангардному театрі є ключовим аспектом у пропонованому дослідженні.
Посилання
Kolomyichenko P. «Halo, na khvyli 477». Hastroli teatru «Berezil» // Yzvestyia Odesskoho Okruzhyspolkoma. — 1929. — 23 yiunia.
Liubchenko M. Derzhdrama. «Sviataia Yoanna» Bernarda Shou // Kommunyst. 1924–25 noiabria.
Ostap Vyshnia. «Bravo, Hlaholin ! Bis ! // Literatura. Nauka. Mystetstvo. — 1924. — 21 hrudnia.
Rulin P. «Berezil» u Kyievi // Kurbas Les u teatralnii diialnosti, v otsinkakh suchasnykiv, dokumenty: Zbirnyk / Zahalna redaktsiia, peredm. i prymit. V. Revutskoho: Uporiad. O. Zinkevych. — Baltymor; Toronto: Ukr. vyd-vo “Smoloskyp”, 1990. — S. 385–406.
Samiilenko P. Nezabutni dni horin. — K.: Mystetstvo, 1970. — 84 s.
Smolych Yu. Mozaika. Z tykh rokiv (kuriozy) / Pidhotovka tekstu, komentari Yaryny Tsymbal // Spadshchyna: Literaturne dzhereloznavstvo. Tekstolohiia / Instytut literatury im. T.H. Shevchenka NAN Ukrainy. — K.: VD «Stylos», 2010. — T. 5. — S. 239–351.
Turkeltaub I. Ukrderzhdrama. «Sviata Yoanna» // Visty VUTsVK. — 1924. — 26 lyst.
Cherkashyn R. , Fomina Yu. My — bereziltsi. Teatralni spohady-rozdumy. — Kh.: Akta, 2008. — 347 s.
Cheska artystka pro teatr na Rad. Ukraini (Interviu z Ervinoiu Kupferovoiu) // Nasha zemlia. — 1928. — No 8. — S.19–20.
Shevelov Yu. (Sherekh Yu.). Ya, meni, mene ... (i dovkruhy). Spohady. — Kharkiv–Niu-York: Vyd-vo M.P. Kots, 2001. — 409 c.
Sheliubskyi M. Teatralnыe zametky («Allo na khvyli 477» v teatre «Berezil») // Kyevskyi proletaryi. — 1929. — 21 maia.
Sh-ko [Iona Shevchenko]. Derzhdrama. «Sviata Yoanna» Shou // Visti. — 1924. — 14 hrudnia.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ганна Веселовська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.