Медіа є повідомлення

Автор(и)

  • Вікторія Бурлака

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152208

Ключові слова:

медіа, повідомлення, постмедійність, постмедійна оптика, постмедійний живопис, машина зору, іншомедійність, медіаспецифічність, живопис, фотографія, репрезентація, ідеальне, реальне, деформації поля видимого, індивідуальна оптика

Анотація

Стаття присвячена «постмедійній оптиці» — специфічній системі бачення «крізь об’єктив фотокамери» в контексті української художньої практики та критики від початку 1990-х і до нашого часу. Автор розглядає поняття «постмедійності» або «іншомедійності» з огляду на власну практичну кураторську діяльність — як таку, що формує професійне світобачення та його пріоритети. У співставленні з головними прикладами із світового художнього процесу — починаючи аж від виникнення фотографії в середині ХIХ століття, наслідком якого стали напрямки імпресіонізму/постімпресіонізму в живопису, відслідковується, як «ін’єкції» іншомедійності змінють специфіку як нових, так і традиційних видів мистецтва, медіа, змінюють напрямок їх саморефлексії, розуміння власних цілей та можливостей. Розвиток як українського, так і світового живопису призводить до того, що рефлексії над власною розмитою, синтетичною медіаспецифічністю і є головним його повідомленням. Розглядаються головні фігуранти процесу «медіатизації» живопису — Олег Тістол, Арсен Савадов, Олесандр Гнилицький, Василь Цаголов та інші.

Біографія автора

Вікторія Бурлака

Burlaka V.

Посилання

Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 303.

Zhizhek, Slavoy. Vozvyishennyiy ob’ekt ideologii // Hudozhestvennyiy zhurnal. Moskva, 1999. S. 91–153.

Bodriyar, Zhan. Soblazn. Moskva: Ad Marginem, 2000. S. 116–134.

Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii. O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007.

Virilio, Pol. Mashina zreniya. Sankt-Peterburg: «Nauka», 2004.

Sontag, Syuzen. O fotografii. Moskva: Ad Marginem Press, 2013. S. 114–150.

Benyamin, Valter. Kratkaya istoriya fotografii. Moskva: Ad Marginem Press, 2013. S. 12.

Groys, Boris. Politika poetiki. Moskva: Ad Marginem Press, 2012. S. 92–114.

Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. — Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 58–63.

Tam samo, s. 174.

Groys, Boris. Pod podozreniem // Hudozhestvennyiy zhurnal. Moskva, 2006. S. 92–101.

Krauss, Rozalind. Fotograficheskoe. Opyit teorii rashozhdeniy. Moskva: Ad Marginem Press, 2014. S. 79–96.

Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii, ili O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007. S. 43–44.

Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 151.

Tam samo, s. 331–355.

Bodriyar, Zhan. Soblazn. Moskva: Ad Marginem, 2000. S. 116–134.

Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii, ili O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007. S. 323–333.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-21

Як цитувати

Бурлака, В. (2018). Медіа є повідомлення. Збірник наукових праць СУЧАСНЕ МИСТЕЦТВО, (14), 91–106. https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152208

Номер

Розділ

Статті