Медіа є повідомлення
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152208Ключові слова:
медіа, повідомлення, постмедійність, постмедійна оптика, постмедійний живопис, машина зору, іншомедійність, медіаспецифічність, живопис, фотографія, репрезентація, ідеальне, реальне, деформації поля видимого, індивідуальна оптикаАнотація
Стаття присвячена «постмедійній оптиці» — специфічній системі бачення «крізь об’єктив фотокамери» в контексті української художньої практики та критики від початку 1990-х і до нашого часу. Автор розглядає поняття «постмедійності» або «іншомедійності» з огляду на власну практичну кураторську діяльність — як таку, що формує професійне світобачення та його пріоритети. У співставленні з головними прикладами із світового художнього процесу — починаючи аж від виникнення фотографії в середині ХIХ століття, наслідком якого стали напрямки імпресіонізму/постімпресіонізму в живопису, відслідковується, як «ін’єкції» іншомедійності змінють специфіку як нових, так і традиційних видів мистецтва, медіа, змінюють напрямок їх саморефлексії, розуміння власних цілей та можливостей. Розвиток як українського, так і світового живопису призводить до того, що рефлексії над власною розмитою, синтетичною медіаспецифічністю і є головним його повідомленням. Розглядаються головні фігуранти процесу «медіатизації» живопису — Олег Тістол, Арсен Савадов, Олесандр Гнилицький, Василь Цаголов та інші.
Посилання
Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 303.
Zhizhek, Slavoy. Vozvyishennyiy ob’ekt ideologii // Hudozhestvennyiy zhurnal. Moskva, 1999. S. 91–153.
Bodriyar, Zhan. Soblazn. Moskva: Ad Marginem, 2000. S. 116–134.
Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii. O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007.
Virilio, Pol. Mashina zreniya. Sankt-Peterburg: «Nauka», 2004.
Sontag, Syuzen. O fotografii. Moskva: Ad Marginem Press, 2013. S. 114–150.
Benyamin, Valter. Kratkaya istoriya fotografii. Moskva: Ad Marginem Press, 2013. S. 12.
Groys, Boris. Politika poetiki. Moskva: Ad Marginem Press, 2012. S. 92–114.
Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. — Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 58–63.
Tam samo, s. 174.
Groys, Boris. Pod podozreniem // Hudozhestvennyiy zhurnal. Moskva, 2006. S. 92–101.
Krauss, Rozalind. Fotograficheskoe. Opyit teorii rashozhdeniy. Moskva: Ad Marginem Press, 2014. S. 79–96.
Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii, ili O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007. S. 43–44.
Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 151.
Tam samo, s. 331–355.
Bodriyar, Zhan. Soblazn. Moskva: Ad Marginem, 2000. S. 116–134.
Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii, ili O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007. S. 323–333.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вікторія Бурлака
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.