DOI: https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152208

Медіа є повідомлення

Вікторія Бурлака

Анотація


Стаття присвячена «постмедійній оптиці» — специфічній системі бачення «крізь об’єктив фотокамери» в контексті української художньої практики та критики від початку 1990-х і до нашого часу. Автор розглядає поняття «постмедійності» або «іншомедійності» з огляду на власну практичну кураторську діяльність — як таку, що формує професійне світобачення та його пріоритети. У співставленні з головними прикладами із світового художнього процесу — починаючи аж від виникнення фотографії в середині ХIХ століття, наслідком якого стали напрямки імпресіонізму/постімпресіонізму в живопису, відслідковується, як «ін’єкції» іншомедійності змінють специфіку як нових, так і традиційних видів мистецтва, медіа, змінюють напрямок їх саморефлексії, розуміння власних цілей та можливостей. Розвиток як українського, так і світового живопису призводить до того, що рефлексії над власною розмитою, синтетичною медіаспецифічністю і є головним його повідомленням. Розглядаються головні фігуранти процесу «медіатизації» живопису — Олег Тістол, Арсен Савадов, Олесандр Гнилицький, Василь Цаголов та інші.


Ключові слова


медіа; повідомлення; постмедійність; постмедійна оптика; постмедійний живопис; машина зору; іншомедійність; медіаспецифічність; живопис; фотографія; репрезентація; ідеальне; реальне; деформації поля видимого; індивідуальна оптика

Повний текст:

PDF

Посилання


Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 303.

Zhizhek, Slavoy. Vozvyishennyiy ob’ekt ideologii // Hudozhestvennyiy zhurnal. Moskva, 1999. S. 91–153.

Bodriyar, Zhan. Soblazn. Moskva: Ad Marginem, 2000. S. 116–134.

Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii. O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007.

Virilio, Pol. Mashina zreniya. Sankt-Peterburg: «Nauka», 2004.

Sontag, Syuzen. O fotografii. Moskva: Ad Marginem Press, 2013. S. 114–150.

Benyamin, Valter. Kratkaya istoriya fotografii. Moskva: Ad Marginem Press, 2013. S. 12.

Groys, Boris. Politika poetiki. Moskva: Ad Marginem Press, 2012. S. 92–114.

Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. — Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 58–63.

Tam samo, s. 174.

Groys, Boris. Pod podozreniem // Hudozhestvennyiy zhurnal. Moskva, 2006. S. 92–101.

Krauss, Rozalind. Fotograficheskoe. Opyit teorii rashozhdeniy. Moskva: Ad Marginem Press, 2014. S. 79–96.

Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii, ili O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007. S. 43–44.

Dyuv, Terri de. Zhivopisnyiy nominalizm. Marsel Dyushan, zhivopis i sovremennost. Moskva: Izdatelstvo Instituta Gaydara, 2012. S. 151.

Tam samo, s. 331–355.

Bodriyar, Zhan. Soblazn. Moskva: Ad Marginem, 2000. S. 116–134.

Yampolskiy, Mihail. Tkach i vizioner // Ocherki istorii reprezentatsii, ili O materialnom i idealnom v kulture. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, 2007. S. 323–333.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Дюв, Тьерри де. Живописный номинализм. Марсель Дюшан, живопись и современность. Москва: Издательство Института Гайдара, 2012. С. 303.

Жижек, Славой. Возвышенный объект идеологии // Художественный журнал. Москва, 1999. С. 91–153.

Бодрияр, Жан. Соблазн. Москва: Ad Marginem, 2000. С. 116–134.

Ямпольский, Михаил. Ткач и визионер // Очерки истории репрезентации. О материальном и идеальном в культуре. Москва: Новое литературное обозрение, 2007.

Вирилио, Поль. Машина зрения. Санкт-Петербург: «Наука», 2004.

Сонтаг, Сьюзен. О фотографии. Москва: Ад Маргинем Пресс, 2013. С. 114–150.

Беньямин, Вальтер. Краткая история фотографии. Москва: Ад Маргинем Пресс, 2013. С. 12.

Гройс, Борис. Политика поэтики. Москва: Ад Маргинем Пресс, 2012. С. 92–114.

Дюв, Тьерри де. Живописный номинализм. Марсель Дюшан, живопись и современность. — Москва: Издательство Института Гайдара, 2012. С. 58–63.

Там само, с. 174.

Гройс, Борис. Под подозрением // Художественный журнал. Москва, 2006. С. 92–101.

Краусс, Розалинд. Фотографическое. Опыт теории расхождений. Москва: Ад Маргинем Пресс, 2014. С. 79–96.

Ямпольский, Михаил. Ткач и визионер // Очерки истории репрезентации, или О материальном и идеальном в культуре. Москва: Новое литературное обозрение, 2007. С. 43–44.

Дюв, Тьерри де. Живописный номинализм. Марсель Дюшан, живопись и современность. Москва: Издательство Института Гайдара, 2012. С. 151.

Там само, с. 331–355.

Бодрияр, Жан. Соблазн. Москва: Ad Marginem, 2000. С. 116–134.

Ямпольский, Михаил. Ткач и визионер // Очерки истории репрезентации, или О материальном и идеальном в культуре. Москва: Новое литературное обозрение, 2007. С. 323–333.





ISSN: 2309-8813 (Print), e-ISSN: 2663-0362