«Glitch Art»: новий візуальний код художнього простору у сучасному творі мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2017.142433Ключові слова:
глітч-арт, «візуальний код», художній простір, мистецтво, живописАнотація
Розглянуто особливості розвитку цифрового мистецтва, а саме глітч-арту у творчості зарубіжних художників. Обґрунтовано вплив цифрового мистецтва на візуальне, що сприяло появі нового «візуального коду» у художньому просторі сучасного твору.
Посилання
Zhagun E. Oshibka kak formoobrazuyuyuschaya strategiya v sovremennom iskusstve [Zhagun E. Error as a form-defining strategy in contemporary art] // Rasscheplenie vizualnogo: znachenie novyih media: Sb. st. po materialam Mezhdunarodnogo simpoziuma «Pro&Contra mediakulturyi» [Splintering of the visual: significance of the new media: Proceedings of the International symposium «Pro&Contra of the media culture»] / avt.-sost.: O. Shishko, A. Scherbenok. Moskva, 2015. S. 73–85.
Zatsepin K. Zhivopisnyie eksperimentyi s tsifrovoy fakturoy v rabotah rossiyskih hudozhnikov 2015 goda [Zatsepin K. Pictorial experiments with the digital texture in the works of Russian artists in 2015]. URL: http://aroundart.ru/2016/02/19/telo-e-krana/ (last accessed: 28.11.2017).
Igor Gusev. Albom [Igor Gusev. An album] / Vst. st. P. Chukrvich, kurator M. Gelman. Kiev: Huss, 2008. S. 5.
Stepanov M. Sled mashinyi: genealogiya «kompleksa apparat-operator» Villema Flyussera [Stepanov M. Trace of the machine: genealogy of the «machine—operator complex» by Vilém Flusser] // Raschepleniya vizualnogo: znachenie novyih media: Sb. st. po materialam Mezhdunarodnogo simpoziuma «Pro&Contra mediakulturyi» [Splintering of the visual: significance of the new media: Proceedings of the International symposium «Pro&Contra of the media culture»] / avt.-sost. O. Shishko, A. Scherbenok. Moskva, 2015. S. 26–27.
Yureva E. Master preobrazheniy Faig Ahmed: «Kovryi — eto obereg, portal v inyie miryi i sotsialnyiy kod obschestva» [Yurieva E. The master of transformation Faig Ahmed, “Carpets are talismans, portals into the other worlds and a social code of society”]. URL: https://artchive.ru/publications/1601~Master_preobrazhenij_Faig_Akhmed_Kovry_eto_obereg_portal_v_inye_miry_i_ sotsialnyj_kod_obschestva (last accessed: 28.11.2017).
Betancourt M. Glitch Art in Theory and Practice: Critical Failures and Post-Digital Aesthetics, New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. 150 p.
Cascone K. The Aesthetics of Failure: «Post-Digital» Tendencies in Contemporary Computer Music // Computer Music Journal. 2000. Vol. 24. No. 4. P. 12–18.
Menkman R. The Glitch Moment(um), Network Notebooks 04 // Institute of Network Cultures. Amsterdam, 2011. 68 p
Moradi I. Glitch Aesthetics: A dissertation submitted in partial fulfilment of the requirements for BA (Hons) degree in (Multimedia Design). University of Huddersfield, 2004. 84 p. URL: http://www.organised.info/wp-content/uploads/2016/08/Moradi-Iman-2004-Glitch-Aesthetics.pdf (last accessed: 28.11.2017).
Briz N. Glitch Art Historie[s] (contextualizing glitch art — a perpetual beta) // GLI.TC/H READER[ROR] / N. Briz, E. Meaney, R. Menkman, W. Robertson, J. Satrom, J. Westbrook, eds. Amsterdam/Chicago: Unsorted Books, 2011. P. 53–57.
Serbin V. A. Glitch art: kriticheskie praktiki tsifrovoy kulturyi [Serbin V. Glitch art: critical practices of digital culture] // Gumanitarnaya informatika [Humanitarian informatics]. 2015. Vyip. 9. S. 88–97. URL: http://huminf.tsu.ru/wordpress/wp-content/uploads/serbin_va/2015/Glitch-art-critical-practicesof-digital-culture.pdf (last accessed: 28.11.2017).
Krapp P. Noise Channels: glitch and error in digital cultural. Minneapolis; London: University of Minnesota Press, 2004. P.76.
Briz N. Thoughts on glitch[ART]v2.0. URL: http://nickbriz.com/thoughtsonglitchart/thoughtsonglitchartv2.0.pdf (last accessed: 28.11.2017).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Марина Юр
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.