Інсталяція як соціокультурний феномен
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2017.142304Ключові слова:
інсталяція, сучасне мистецтво, соціокультурний феномен, суспільство, глядачАнотація
Розглядаються проблеми соціокультурного контексту у мистецтві інсталяції. Автор аналізує різні погляди на проблему і доводить, що у сучасному суспільстві інсталяція є вагомим чинником, що має вплив на суспільне життя. Досліджуються різноманітні аспекти впливу інсталяційних проектів на глядача, розглядається еволюція цього впливу та характеристики інсталяцій як явища у взаємодії з глядачем.
Автор доводить, що соціокультурний аспект інсталяції, як одного з найпопулярніших виявів сучасного мистецтва, особливо активізується наприкінці ХХ — на початку ХХІ століття. Це пояснюється тим, що візуально-театралізовані та філософські сенси, характерні для інсталяційних проектів, усе більше несуть у собі соціальне забарвлення. Орієнтація на глядача, намагання створити умови штучної реальності дозволяють інсталяції сміливо втручатися у постановку і вирішення найактуальніших проблем сьогодення.
Посилання
Barshynova O. Instaliatsiia: mystetstvo obiektu [Barshynova O. Installation: art of an object]. URL: https://culturalproject.org/lectures/55ad002587cb94c0378b474b (last accessed: 28.11.2017).
Botanova K. K. Botanova: suchasne mystetstvo reahuie na suspilstvo [Botanova K. K. Botanova: contemporary art reacts on society]. Updated: 12.05.2010. URL: http://www.bbc.com/ukrainian/entertainment/2010/05/100512_modern_art_im (last accessed: 28.11.2017).
Hrueva O. V. Instaliatsiia yak novitnia forma politychnoho aktsionizmu [Hrueva O. Installation as the newest form of political actionism] // Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu [Herald of the Dnipropetrovsk University]. 2016. No. 5. S. 17–24. URL: https://visnukpfs.dp.ua/index.php/PFS/article/view/836/1249 (last accessed: 28.11.2017).
Knyazeva E. N., Kurdyumov S. P. Intuitsiya kak samodostraivanie [Knyazeva E., Kurduymov S. Intuition as a self-building] // Voprosyi filosofii [Questions of philosophy]. 1994. No. 12. S. 110–122. S. 16.
Leksikon nonklassiki. Hudozhestvenno-esteticheskaya kultura XX veka [Non-classical lexicon. Aesthetic and artistic culture of the 20th century] / pod red. V. V. Byichkova. Moskva: ROSSPEN, 2003. 607 s.
Mironova T. Prynts i pryntsesa ofisu. Tetiana Myronova pro te, navishcho yty na vystavku instaliatsii Ihoria Husieva [Mironova T. Office price and princess. Tetiana Myronva on why one should visit the exhibition of Ihor Husiev’s installations]. URL: http://nv.ua/ukr/style/art/art_2/prints-i-printsesa-ofisu-tetjana-mironova-pro-te-navishcho-jti-na-vistavku-instaljatsiji-igorja-gusjeva-1483244.html (last accessed: 28.11.2017).
Novyi proekt vyvilnyt «vnutrishniu Yaponiiu» ukrainskykh myttsiv [New project will break free the «inner Japan» of Ukrainian artists]. URL: http://artukraine.com.ua/n/noviy-proekt-vivilnit-vnutrishnyu-yaponiyu-ukrainskikh-mitciv-/#.WaAfxChJbDc (last accessed: 28.11.2017).
Ostrovska-Liuta O. Politychni tekhnolohii estetychnoho zhestu [Ostrovska-Liuta O. Political technologies of aesthetical gesture]. Data onovlennia: 26.01.2017. URL: https://krytyka.com/ua/articles/politychni-tekhnolohiyi-estetychnoho-zhestu (last accessed: 28.11.2017).
Pozdnyakova O. Installyatsiya: chto eto [Pozdnyakova O. Installation: what is it]. URL: http://newslab.ru/article/555859 (last accessed: 28.11.2017).
Prigov D. Iz zhizni installyatsiy [Prigov D. From the installations’ life]. URL: http://art.ioso.ru/wiki/index.php/Installyatsiya (last accessed: 28.11.2017).
Slovar terminov Moskovskoy kontseptualnoy shkolyi / sost. i avtor predisl. A. Monastyirskiy [Moscow conceptual school vocabulary / compiled and introduction by A. Monastyrskiy]. Moskva: Ad Marginem, 1999. 221 s.
Stanislavska K. I. Instaliatsiia yak vizualno-vydovyshchna forma suchacnoho obrazotvorchoho mystetstva [Stanislavska K. Installation as a visual-performative form of contemporary fine art]. URL: http://www.stattionline.org.ua/obraz/33/1973-instalyaciya-yak-vizualno-vidovishhna-forma-suchasnogo-obrazotvorchogo-mistectva.html (last accessed: 28.11.2017).
Stoian S. P. Estetychnyi analiz suchasnoho mystetstva: instaliatsiia yak vizualizatsiia myttievosti [Stoian S. Aesthetic analysis of contemporary art: Installation as a visualization of a moment] // Materialy mizhnarodnoi naukovoi konferentsii «Dni nauky filosofskoho fakultetu’2013»: v 9 ch. [Proceeding of the International scientific conference «Science days of the Philosophy Department’2013»: In 9 volumes.] Kyiv, 2013. Ch. 4. S. 64–65.
Fray M. Installyatsiya // Fray M. Art-azbuka: Slovar sovremennogo iskusstva [Fry M. Installation // Fry M. Art-vocabulary: Dictionary of contemporary art]. URL: http://azbuka.gif.ru/alfabet/i/installation/ (last accessed: 28.11.2017).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Дарія Чембержі
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.