Роль Олександра Міловзорова у розвитку сучасного ковальського мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2017.142284Ключові слова:
Міловзоров, ковальство, метал, відродження, металопластикаАнотація
Дане дослідження присвячене творчому та життєвому шляху одного з найцікавіших художників сучасності — Олександра Петровича Міловзорова. Митець народився у Києві 1938 року, закінчив Київське училище прикладного мистецтва, відділення художнього текстилю 1957 року. Закінчив Ленінградське вище художньо-промислове училище ім. В. І. Мухіної 1968 року. Вчителі з фаху — С. Г. Нечипоренко, К. М. Митрофанов, В. Ф. Марков. Член Спілки художників СРСР з 1971 року. Метою даної роботи є дослідження ролі київського художника Олександра Петровича Міловзорова у процесі відродження ковальського мистецтва на теренах київського мистецького середовища після п’ятдесятилітньої вимушеної перерви, а також ролі митця у формуванні вітчизняної школи професійного декоративного мистецтва — кераміки, текстилю, металопластики. Внесок Олександра Міловзорова у сучасне декоративне мистецтво найкраще характеризують твори, створені художником у 70–80-і роки минулого століття. Олександр Петрович Міловзоров став першим професійним київським митцем, який здолав стереотипи екстер’єрних та інтер’єрних побудов простору, залучивши до арсеналу образотворчості забуте традиційне мистецтво кованого металу. Його приклад дав поштовх для розвитку нового напрямку вітчизняної образотворчості — мистецтва металопластики.
Посилання
Bon’kovs’ka S. M. Koval’stvo na Ukrayini (XIX — pochatok XX st.) [Smithcraft of Ukraine of the 19th and early 20th centuries]. Kyyiv: Nauk. dumka, 2003. 184 s.
Kurkov A. Mylovzorovy. Korotkyy kurs [The Milovzovs: A brief outline] // Den’ [Day]. 1997. # 206 (15 lystop).
Milovzorov Aleksandr Petrovich [Aleksandr Milovzorov] // Ofitsialnyiy sayt KONSHU [Official site of the Kyiv cell of the National Artists’ Union of Ukraine]. URL: http://konshu.org/ru/section/mondec/milovzorov-oleksandr.html (last accessed: 25.11.2017).
Milovzorov Oleksandr Petrovych [Oleksandr MIlovzorov] // Mystetstvo Ukrayiny: Biohrafichnyy dovidnyk [Art of Ukraine: Biographical guide] / Uporyad.: A. V. Kudryts’kyy, M. H. Labins’kyy [A. Kudrytsky, M. Labinsky, eds.]. Kyyiv: «Ukrayins’ka entsyklopediya» im. M. P. Bazhana, 1997. S. 412.
Nayden O. Oleksandr Milovzorov «Moya Shevchenkiana» [Oleksandr Milovzorov «My study of T. Shevchenko»] // VI Mizhnarodnyy konhres ukrayinistiv, Donets’k, 23.06–01.07.2005: Dopovidi ta povidomlennya: U 5 kn. [6th International Congress of Ukrainian studies, Donetsk, 23.06–01.07.2005: Research papers and notes: In 5 volumes]. Donets’k; Kyyiv, 2005. Kn. 2: Muzykoznavstvo, obrazotvorche mystetstvo, teatroznavstvo, kinoznavstvo [Vol. 2: Music studies, fine art, theatre studies, cinema studies] / In-t mystetstvoznavstva, fol’klorystyky ta etnolohiyi im. T.M. Ryl’s’koho NAN Ukrayiny. S. 187–194.
Oleksandr Milovzorov: Kataloh vystavky: Khudozhnya keramika, osvitlyuval’na armatura, kovanyy metal [Oleksandr Milovzorov: Exhibition catalogues: Ceramic art, lighting fixtures, wrought metal]. Kyyiv, 1978. S. 14.
Oleksandr Milovzorov: Sklo, keramika, metal, zhyvopys: Al’bom [Oleksandr Milovzorov: Glass, ceramics, metal, fine art: An album]. Kyyiv: Notna f-ka, 1994. S. 45.
Oleksandr Milovzorov: Zolota doba & Refleksiyi: Kataloh tvoriv [Oleksandr Milovzorov: Golden age & Reflections: A catalogue] / Vst. st. I. Dychenka [Introductory article by I. Dychenko]. Kyyiv: VKh[studio], 2003. S. 14.
Oleksandr Milovzorov: Tet-a-tet [Oleksandr Milovzorov: Tete-a-tete] / Vst. st. S. Chornoborodova [Introductory article by S. Chornoborodov]. Kyyiv, 2009. S. 36.
Milovzorov O. Shlyakhy [The paths]. Kyyiv: Dukh i litera, 2015. 272 s.
Rogochenko A. Milyiy vzoru metall Aleksandra Milovzorova [Metalwork by Aleksandr Milovzorov: An eyes’ delight]. Updated: 10.01.2009. URL: https://ostmetal.info/milyj-vzoru-metall/ (last accessed: 25.11.2017).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Світлана Роготченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.