«Наративні історії» як пошук ідентичності у сучасній образотворчості (на прикладі творчості Андрія Хіра)
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2017.142228Ключові слова:
сучасне мистецтво, національна ідентичність, архетип, наратив, Андрій ХірАнотація
Розглядаються питання присутності характерних ознак національної ідентичності у творчості українського художника Андрія Хіра. Надаються композиційно-художні характеристики його проектів («Хір — звір з гір», «Приповідки», «Забобони»), які, на думку автора, складають певні наративні історії, візуалізовані засобами сучасної образотворчості.
Особливої уваги у статті приділено розумінню узагальнено-абстрактних понять — архетипів, що складають основу національної ідентичності у сучасному мистецтві.
Автор статті пропонує аналіз виражальних засобів та концептуальних ідей, що закладені в основу творчості митця і є вираженням національної ідентичності сучасного художника. Окреме місце у роботі займають дослідження наявних джерел про творчість художника та культурологічна характеристика того суспільного резонансу, який викликають його проекти.
Посилання
Lystvak H., Renn O. Andrii Khir: «Zabobony» — tse skladni rechi, opysani prostymy tekstamy [Lystvak H., Renn O. Andriy Khir: «Superstitions» are complicated things, described with simple texts]. Updated: 04.04.2015. URL: http://www.chytomo.com/interview/andrij-xir-zaboboni-ce-skladni-rechi-opisani-prostimi-tekstami (last accessed: 28.11.2017).
Bismak R. Andrii Khir pro rodynni zviazky z Endi Vorholom ta ukrainsku demonolohiiu [Bismak R. Andriy Khir on his family relations with Anhy Warhol and in Ukrainian demonology]. Updated: 05.03.2013. URL: http://varosh.com.ua/all/post/ludyshow/andrij-hir-pro-rodinni-zvyazki-z-endi-uorholom-ta-ukrainsku-demonologiyu#.WY2zeFFJbDc (last accessed: 28.11.2017).
V modern-Ekspo hovoryly pro demonolohiiu: khudozhnyk Andrii Khir vystupyv z lektsiieiu «Chortivnia» [A talk about demonology at the Modern-Expo: Artist Andriy Khir gives a lecture «Devilry»]. URL: http://modern-expo.com.ua/news/v-modern-ekspo-govorili-pro-demonologiju-hudozhnik-andrij-hir-vistupiv-z-lekciieju-chortivnja/ (last accessed: 28.11.2017).
Zhuzha K. Domovyky, chornoknyzhnyky ta misiachnyky. Andrii Khir predstavyv zabobony storichnoi davnyny u suchasnii interpretatsii [Zhuzha K. House-spirits, black magic practitioners and spirits of the moon. Andriy Khir presents 100 years old superstitions in their contemporary interpretation]. Updated: 19.05.2016. URL: https://ye.ua/kultura/24817_Domoviki_chornoknizhniki_ta_misyachniki_Andriy_Hir_predstaviv_ zaboboni_storichnoyi_davnini_u_suchasniy_interpretaciyi.html (last accessed: 28.11.2017).
Khir A. Liniia vtechi z Lianoiu Mytsko [Khir A. Escape line with Lyana Mysko]. URL: http://radioskovoroda.com/program/Liniia-Vtechi-z-Lianoiu-Mytsko/Andrii-Khir (last accessed: 28.11.2017).
Mahichne perevtilennia nudnykh stin. Street-art vid lvivskoho khudozhnyka [Magical transformation of the dull walls. Street art by the Lviv-based artist]. Updated: 04.10.2012. URL: http://texty.org.ua/pg/news/movchun/read/40059/Magichne_perevtilenna_nudnyh_stin_streetart_vid_lvivskogo (last accessed: 28.11.2017).
Medianyk A. «Zabobony» — amatorska etnohrafiia Andriia Khira [Medianyk A. «Superstitions»: An amateur biography by Andriy Khir]. Updated: 10.04.2015. URL: http://ufra.com.ua/podiyi/375-andriy-khir.html (last accessed: 28.11.2017).
Nosko K. Vystavka u KhOKhM [Nosko K. Exhibition at the Kmelnytsky Regional Art Museum]. Updated: 18.06.2013. URL: http://artmedium.com.ua/archives/4213 (last accessed: 28.11.2017).
Nosko K. Zabobony: doslidy Andriia Khira [Nosko K. Superstitions: experiments by Andriy Khir]. Updated: 20.04.2015. URL: http://www.korydor.in.ua/ua/opinions/zabobony-doslidy-andrij-hir.html (last accessed: 28.11.2017).
Nosko K. Pro karpatski zabobony u suchasnomu mystetstvi. Andrii Khir [Nosko K. On Carpathian superstitions in contemporary art. Andriy Khir]. Updated: 01.04.2015. URL: http://artukraine.com.ua/a/pro-karpatski-zaboboni-u-suchasnomu-mistectvi-andriy-khir/#.WY2yG1FJbDcc(last accessed: 28.11.2017).
Nosko K. Ukraynskaia demonolohyia. Khudozhnyk Andrei Khyr [Nosko K. Ukrainian demonology. Andriy Khir, an artist]. Updated: 15.05.2016. URL: http://styleinsider.com.ua/2016/05/andrei-khyr/ (last accessed: 28.11.2017).
Tini zabutykh predkiv. Vystavka [Shadows of the forgotten ancestors: An exhibition]. Updated: URL: http://lpm.com.ua/en/node/515 (last accessed: 28.11.2017).
Khir A. Biohrafiia khudozhnyka [Khir A. Artist’s biography]. Updated: 23.06.2016. URL: http://pinchukartcentre.org/ru/exhibitions/artists/23984 (last accessed: 28.11.2017).
Khir Andrii. Zabobony (art-buk) [Andriy Khir: Suerstitions: An art-book]. URL: http://issuu.com/759724/docs/_2?fb_action_ids=411809072310796&fb_action_types=og.shares&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B884159504940601%5D&action_type_map=%5B%22og.shares%22%5D&action_ref_map=%5B%5D (last accessed: 28.11.2017).
Khir A. Zabobony [Khir A. Superstitions]. Kyiv: Artbuk, 2016. 56 c.
Khir A. Prypovidky [Khir A. Proverbs]. URL: https://issuu.com/polinalimina/docs/v_13_ (last accessed: 28.11.2017).
Khmelnytskyi: Andrii Khir pro svii proekt «Zabobony» [Khmelnytsky: Andriy Khir on his «Superstitions» project]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Aj9uvHQ5Pig (last accessed: 28.11.2017).
Khudozhnyk Andrii Khir pro vystavku «Tini zabutykh predkiv» ta svoi proekty [Artist Andriy Khir on his «Shadows of the forgotten ancestors» exhibition and his other projects]. Updated: 06.07.2017. URL: http://afishalviv.net/news/podcasts/podkast-hudozhnik-andrij-hir-pro-vistavku-tini-zabutih-predkiv-ta-svoyi-proekti/ (last accessed: 28.11.2017).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Аліса Зіненко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роти (див. The Effect of Open Access.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.